משרד התיירות: לא נוותר על התקציב ל"מיס יוניברס"

משרד התיירות החליט בסוף השבוע להיאבק במשרד האוצר כדי לקבל את התקציב הדרוש בסך שני מיליון דולר לקיום תחרות "מיס יוניברס" באילת בחודש מאי השנה.

כפי שפורסם בלעדית ב"ידיעות אחרונות" החליט לפני כשבוע שר התיירות, משה קצב, שלא לקיים את הטקס בארץ, בשל עלותו הגבוהה. אולם בסוף השבוע החליט המשרד להשיג את הכסף נוכח הביקורת הקשה שהוטחה כלפיו, על כך שהוא מטרפד אירוע שמועבר בשידור חי למאות מיליוני צופים ברחבי העולם - דבר שעשוי להביא לישראל חשיפה עצומה.

התוכניות לקיים את התחרות בישראל החלו לפני כחצי שנה, כשהמטרה הייתה לכלול אותה בין האירועים העיקריים של חגיגות שנות החמישים.

לפני מספר שבועות ביקרו בישראל נציגים של חברת "מיס יוניברס" השייכת לרשת הטלוויזיה סי.בי.אס ולמולטי-מיליארדר דונאלד טראמפ, ושהו זמן מה באילת. מזג-האוויר הנעים והעובדה שאילת היא עיר תיירות שתוכל לאכלס במלונותיה המפוארים את כל מוזמני התחרות הכריעו את הכף, ומארגני התחרות העדיפו לבחור באילת על פני ונצואלה שהתחרתה מולה. אולם המארגנים דרשו התחייבות של שני מיליון דולר כדי לקיים את התחרות.

בשל התהפוכות בוועדה לאירגון חגיגות שנות החמישים ובשל הצמצום בתקציב האירועים, הודיע שר התיירות כי למשרדו אין את הכסף הדרוש לקיום האירוע והעביר בשבוע שעבר את המסר לראש עיריית אילת, גבי קדוש, שאיים לעתור לבג"ץ.

אתמול נמסר ממשרד התיירות, כי אם יושג התקציב הדרוש יעשה המשרד כל שביכולתו כדי ש"מיס יוניברס" תיבחר בישראל. « ידיעות אחרונות«משרד התיירות: לא נוותר על התקציב ל"מיס יוניברס" «