ניסיון לגבש הסדר רוטציה בין סילבן שלום למיכאל איתן בתפקיד שר המדע

נתניהו אמור להביא את סבב המינויים לאישור הכנסת הלילה

ראש הממשלה הציע לח"כים סילבן שלום ומיכאל איתן לחלוק ביניהם את תפקיד שר המדע, ברוטציה - שנה וחצי כל אחד. הצעה זו נדחתה על ידי ח"כ שלום, ובשעת מסירת הידיעה שוהים השניים בלשכת ראש הממשלה ונתניהו נפגש איתם לסירוגין כדי להגיע לחלוקה מוסכמת של התיק.

לאחר שסיעת גשר ויתרה על תפקיד סגן השר שהיה ברשותה, הוצע שאחד מהשניים יכהן במקביל בתפקיד סגן שר האוצר, כשעמיתו מכהן כשר המדע.

כפי שנודע, המחלוקת בין שלום לאיתן, שהחלה קודם בהתנגדותו המוחלטת של שלום לרוטציה, נמשכה מאוחר יותר סביב השאלה - מי מהשניים ייכנס ראשון לממשלה. בחוגי הקואליציה טענו, כי המחלוקת בנקודה זו נובעת מהחשש שהממשלה לא תחזיק מעמד יותר משנה וחצי לכל המאוחר.

ראש הממשלה היה אמור להביא לאישור הכנסת את סבב המינויים בממשלה בשעות הערב, אולם הנושא לא נוסף על סדר היום הרשמי עד סגירת הגיליון. הכנסת אמורה לדון היום בהצעות אי אמון בראש הממשלה של סיעות העבודה, מרצ וחדש וכן בהצעה להדיח את ראש הממשלה מתפקידו, בהתאם לחוק הבחירה הישירה המחייבת תמיכה של 80 ח"כים לפחות.

ההצבעות על הצעות אלה נדחו לשעת לילה מאוחרת בגלל השתתפות חלק מהח"כים בהלוויית הצנחן שנהרג אתמול בלבנון. אם יסיים נתניהו את איוש התיקים, ייתכן שיודיע על כך לפני או לאחר ההצבעות שלא יתקיימו לפני 22:00 בערב. «מאת צבי לביא «ניסיון לגבש הסדר רוטציה בין סילבן שלום למיכאל איתן בתפקיד שר המדע «נתניהו אמור להביא את סבב המינויים לאישור הכנסת הלילה