ניסיון לגייס חסויות עיסקיות למימון תחרות "מיס יוניברס" באילת

גורמים עיסקיים באילת ומאיזור המרכז פועלים כדי לגייס 2 מיליון דולר, וכן חסויות מסחריות מצד חברות עיסקיות גדולות, על מנת לאפשר את קיום תחרות "מיס יוניברס" באילת בחודש מאי הקרוב. המבצע נערך ביוזמתו של ראש עיריית אילת, גבי קדוש, בעקבות סירוב משרד האוצר לממן את התחרות, על פי התחייבות משרד התיירות.

בימים האחרונים, מאז הודיע שר התיירות, משה קצב, כי המשרד לא יעמוד בהתחייבותו לממן את חלקו במימון התחרות, בשל קשיי תקציב, שלחו גורמים ציבוריים ועיסקיים רבים באילת מכתבי מחאה לשרים משה קצב ויעקב נאמן, וכן לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה לממן את התחרות. הם מציינים את "הערך המוסף הכלכלי והתיירותי הרב" שתביא התחרות לעיר אילת ולעסקי התיירות שלה, וכן את התדמית התיירותית והאפקט הפירסומי שתזכה בו המדינה, בעקבות קיום התחרות בארץ.

במכתב ששיגרה היום (א') התאחדות בתי המלון באילת לראש הממשלה, נאמר, בין היתר: "אין צורך בוודאי לעורר את תשומת לבך למצב הקשה בו נתונה התיירות לישראל, להימנעות התיירים מלבקר בארץ, מסיבות שרובן נובעות מהחשיפה התקשורתית ברשתות הטלוויזיה הבינלאומיות הגדולות בנושאים של מלחמות, פלשתינים, טילים, מסיכות אב"כ.

"תחרות זו (מיס יוניברס) זוכה לסיקור בינלאומי אדיר, שרק אירועים בודדים בעולם זוכים לו; פירסום, שבתקופה קשה זו יעזור להחזיר את ישראל למודעות בינלאומית באספקט חיובי, ויהיה השקעה פירסומית רבת תועלת ממדרגה ראשונה, והזדמנות להציג את ישראל ואילת של עסקים כרגיל".

שר המשפטים, צחי הנגבי, שביקר בסוף השבוע באילת, הודיע, כי יעלה את הנושא בפני ראש הממשלה. גם מנכ"ל עמותת אירועי שנות ה-50 למדינה, דורון שמואלי, אמור להעלות את הנושא בפגישה שיקיים מחר (ב') עם נתניהו.

ראש העיר, גבי קדוש, מסר, כי עוד בטרם קיבל את הודעת משרד התיירות על ביטול המימון, הוא החל בגיוס של ספונסרים לתחרות, ובימים האחרונים הוגבר קצב חיפוש מקורות המימון. לדבריו, גם אם יגייס 2 מיליון דולר מגורמים מסחריים, דורשים המארגנים התחייבות של המדינה למימון עלויות ההפקה של התחרות.

בעקבות הפניות הרבות, יוזם שר התיירות, משה קצב, פנייה לשר האוצר, יעקב נאמן, למימון עלויות ההפקה, על פי ההתחייבות הקודמת של המשרד. ממשרד האוצר נמסר, כי בשלב זה אין שינוי בעמדת המשרד שלא לממן את הפרוייקט.

(ר' "עיתונים בארץ", עמ' 70). «מאת גדי גולן «ניסיון לגייס חסויות עיסקיות למימון תחרות "מיס יוניברס" באילת «