נסגרה עיסקת מכירת חברת הכבלים גוונים לתבל תמורת 235 מיליון דולר

רווח הון של 35 מיליון ד' לכור מהעיסקה * תבל מכרה %32.3 ממניות מוניטין לפישמן

העיסקה בה רכשה חברת הכבלים תבל, בבעלות דיסקונט השקעות, פי.אי.סי, ו-TCI, את חברת גוונים, נסגרה סופית ביום ה' האחרון. בעלי גוונים - הוצאת מוניטין, טלרד החזקות וכייבל קום השווייצרית - מכרו את מניותיהם לחברת כייבל טק האמריקנית תמורת 235 מיליון דולר, וממנה עברו לתבל תמורת אותו סכום.

כור תעשיות, הבעלים של טלרד החזקות, דיווחה היום (א') לבורסה על מכירת חלקה בגוונים תמורת 71.2 מיליון דולר, לאחר ניכוי הוצאות המכירה. רווח ההון המוערך על ידי כור כתוצאה מהמכירה יהיה בסך 35 מיליון דולר.

חברת תבל חתמה על הסכם למכירת %32.3 ממניות חברת מוניטין לחברת נכסי משפחת פישמן תמורת 45 מיליון דולר. המדובר במניות שרכשה תבל ממרקוס כץ. ביצוע המכירה לנכסי פישמן מותנה בקבלת אישור מהממונה על ההגבלים, אולם לא צפוייה התנגדותו לעיסקה.

בהתאם לאישור שנתנה המועצה לשידורי כבלים לתבל לרכוש את חברת גוונים, תמשיך חברת גוונים להתקיים כחברה נפרדת וכבעלת זיכיון נפרד, תוך שמירת זכויות המנויים ותנאי השירות הנוכחיים שלהם, לרבות מחירי השירות וקיום מוקדי שירות לקוחות. כמו כן, במסגרת חבילת הערוצים המשודרים כיום באיזורי הזיכיון של תבל וגוונים, ישודר ערוץ עצמאי חדש, בנוסף לארבעת הערוצים העצמאיים המקומיים הקיימים.

גוונים היא בעלת הזיכיון להפעלת רשתות טלוויזיה בכבלים בראשון לציון, רמלה, לוד, איזור מודיעין והקריות באיזור הצפון, ומשרתת כ-141.4 אלף מנויים. תבל מפעילה טלוויזיה בכבלים בתל-אביב, אשדוד, אשקלון ועמק יזרעאל, ומשרתת כ-240 אלף מנויים.

בעקבות עיסקה זו, ורכישת עידן על ידי ערוצי זהב ונכסי פישמן, פועלות כיום 3 חברות כבלים גדולות בישראל. ערוצי זהב (כולל עידן) היא החברה הגדולה מביניהן, עם 410 אלף מנויים, תבל (כולל גוונים) היא השנייה בגודלה, עם 381 אלף מנויים, ומת"ב - השלישית בגודלה, עם 262 אלף מנויים.

(ר' גם "שוק ההון") אליעזר פישמן הוא מבעלי "גלובס"«מאת אפי לנדאו«נסגרה עיסקת מכירת חברת הכבלים גוונים לתבל תמורת 235 מיליון דולר«רווח הון של 35 מיליון ד' לכור מהעיסקה * תבל מכרה %32.3 ממניות מוניטין לפישמ