סופית: בני משפחת ברנוביץ ירצו עונשי מאסר וקנסות כבדים בשל עבירות מס

ביהמ"ש העליון דחה על הסף את בקשתם לערער * ארז בן-ארי יתייצב ביום א' לתחילת מאסרו

בני משפחת ברנוביץ שהורשעו בעבירות מס יתייצבו ביום ראשון הקרוב לתחילת ריצוי עונשם. כך קבעה היום (ב') מזכירת המדור הפלילי בבית המשפט העליון, שולמית נתנאל, בעקבות דחיית הבקשה לרשות ערעור, שהגישו בני המשפחה על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בת"א.

בית משפט השלום קבע בזמנו, כי בני המשפחה ירצו את עונשם בזה אחר זה, כדי שלא לפגוע בפעילותם העיסקית. הראשון שירצה את עונשו יהיה ארז ברנוביץ, אחריו אריה ברנוביץ, והאחרון יהיה יובל בן-ארי.

המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון, השופט שלמה לוין, דחה את הבקשה ביום בו הוגשה, מבלי לקיים דיון. השופט אומר, כי טענות בני המשפחה אינן מצדיקות מתן תשובה, על מנת לשקול אם יש מקום לתת לבני המשפחה רשות לערער לבית המשפט העליון. השופט קובע, שרוב הטענות מתייחסות לעובדות, למרות שניתן להן לבוש של שאלות משפטיות, או של נסיבות פרטניות.

בני המשפחה ביקשו מביהמ"ש העליון לערער על פסק הדין, אשר דן אותם לתקופות מאסר שונות ולקנסות כספיים. על אריה ברנוביץ הוטלו 15 חודשי מאסר בפועל ו-15 חודשי מאסר על תנאי, על ארז ברנוביץ ויובל בן-ארי - 7 חודשי מאסר בפועל ו-13 חודשי מאסר על תנאי. בנוסף, הוטל על חברת ברנוביץ ובניו קנס של 2 מיליון שקל, ועל האחרים - קנס של 750 אלף שקל כל אחד. בני המשפחה הורשעו בעבירות מס, שעניינן רישום חשבוניות כוזבות והעברת הכספים לחשבונות בנק מהם נהנו בני המשפחה.

בשנת 1988 קיבלה ברנוביץ חשבוניות מס מ"ראיסים", בתמורה לעבודות שביצעו כביכול עובדיהם. הראיסים החזירו את הכספים בפעולה סיבובית לידי החברות. הכספים הופקדו תחילה בחשבונות הראיסים, אך לאחר מכן נמשכו והועברו לחשבון הפרטי שפתחו אריה ברנוביץ, מרדכי ברנוביץ וגדליה בן-ארי בבנק דיסקונט. מחשבון זה שולמו לבני המשפחה בונוסים ותשלומים נוספים.

הראיסים זכו, תמורת חלקם בעיסקה הסיבובית, בעמלה בשיעור %10-%12 מסכום החשבונית. מן הסכומים שהועברו לחשבון הפרטי, לא נוכה מס ולא היה להם כל ביטוי בספרי החברה. כתוצאה מכך הורשעו בני המשפחה ברישום כוזב, מאחר שכספים שנרשמו כהוצאה לשכר הפועלים כביכול, היו למעשה העברת כסף סמויה לבני המשפחה.

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע את הנאשמים, לוערעורם לבית המשפט המחוזי נדחה. בבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון, ביקשו בני המשפחה לחשוף בפניהם תיקי חקירה דומים, שהסתיימו בתשלום כופר. עוד טענו בני המשפחה, כי השאלה המצדיקה עיון נוסף היא: מה דינה של חשבונית מס, אשר נפל בה פגם מבחינת זהותו של נותן השירות, למרות שהעבודה למעשה בוצעה. «מאת שמואל דקלו «סופית: בני משפחת ברנוביץ ירצו עונשי מאסר וקנסות כבדים בשל עבירות מס «ביהמ"ש העליון דחה על הסף את בקשתם לערער * ארז בן-ארי יתייצב ביום א' לתחילת מאסרו