סילבן שלום: אם איתן לא מרוצה במשרד המדע - אני מוכן להתחלף מיד

שריד: לבטל את משרד הדתות ולהעביר את תקציבו לביטחון

סגן שר הביטחון, סילבן שלום, עמד להיפגש לפנות ערב עם ראש הממשלה, כדי לגייס אותו נגד הצעת שר המדע, מיכאל איתן, לחסל את משרדו.

סגן השר שלום אמור להחליף תפקידים עם השר איתן בעוד כ-10 חודשים על פי הסדר הרוטציה ביניהם. שלום אמר היום, כי אם איתן איננו מרוצה ממשרד המדע, הוא מוכן להתחלף איתו מיד.

שלום אמר, כי איתן לא התייעץ איתו לפני שהודיע על הצעתו, אלא שמע עליה מפי השר לאחר החלטתו. איתן הציע לבטל רק את מנגנון המשרד, ולא את תפקיד שר המדע או את תקציבי המחקר והפיתוח. לפי הצעתו, יעבור שר המדע לשבת ליד לשכת ראש הממשלה, בדומה לצעד שנקט בממשלה הקודמת שר הכלכלה, יוסי ביילין, שפירק את משרד הכלכלה ועבר ללשכת ראש הממשלה, שמעון פרס.

ראש סיעת מר"צ, יוסי שריד, אמר היום (ה'), כי צריך לבטל את משרד הדתות, על המועצות הדתיות שלו, ואת תקציבו צריך להעביר למשרד הביטחון.

"את הגנתו של הריבונו-של-עולם נקבל - כך צריך לקוות - גם בלי משרד הדתות, אבל את ההגנה של צה"ל לא נקבל בלי תקציב בטחון ראוי לשמו", אמר שריד.

לדבריו, "משרד הדתות הוא מאז ומעולם חממה לשחיתות, לפרוטקציוניזם ולטפילות, ואיש בארץ לא יתאבל על מותו של משרד כזה, לבד מן המשפחה החולבת והקרובים לצלחת". «מאת צבי לביא «סילבן שלום: אם איתן לא מרוצה במשרד המדע - אני מוכן להתחלף מיד «שריד: לבטל את משרד הדתות ולהעביר את תקציבו לביטחון