רצועת דרמות מקור חדשה בערוץ 3

איי.סי.פי, חברה בבעלות חברות הכבלים, שמפיקה את ערוץ 3 ו-4 בכבלים, תחל לשדר ביום א', 23 בנובמבר, רצועת דרמות בודדות מקוריות. הדרמות ישודרו בפריים-טיים בשעה 20:45, מול "יהיה טוב" של אברי גלעד בערוץ 2.

רצועת הדרמות מחליפה את הסדרות "חברים" האמריקנית, ו"קפה פריז" המקומית שפרקיהן נסתיימו.

ברצועה כלולות 6 דרמות בנות שעה, ועוד אחת ("אהבה מדרגה ראשונה") שבה שני פרקים. סך ההשקעה של איי.סי.פי בדרמות מגיע ל-1.5 מיליון דולר, כאשר בכל דרמה הושקע כ-125 אלף דולר. חלק מהדרמות זכו גם למענק מהקרן לעידוד הפקות מקור בכבלים.

השקעות חברות הכבלים בהפקות מקוריות היא חלק מההסדר שנעשה בין חברות הכבלים, מועצת הכבלים והממונה על ההגבלים. במסגרת ההסדר פורקה איי.סי.פי המקורית (שהפיקה את כל 5 הערוצים העצמיים של הכבלים), והחברות חויבו להשקיע בהפקות מקוריות.

במהלך 97' השקיעה איי.סי.פי בהפקות מקור סך של 10 מיליון דולר, והפיקה 310 שעות, מתוכם 30 שעות דרמה.

מאיי.סי.פי נמסר, כי תקציב הפקות מקור ב-98' יהיה בהיקף דומה של כ-10 מיליון דולר. מנכ;"ל איי.סי.פי, יוסי עוזרד: "אין לי ציפייה להשיג רייטינג גבוה, אבל העובדה שמתמקדים בתחום, תספק תשואה".

תכנית המקור שמשיגה את הרייטינג הגבוה ביותר בערוץ 3 היא תוכניתו של יאיר לפיד "חי בעשר". התכנית משיגה רייטינג ממוצע של %7, שגבוה מהרייטינג הממוצע של הפריים בערוץ 3 שעומד על %5. בסוף דצמבר 97' יפוג החוזה של לפיד עם איי.סי.פי שכלל 90 תוכניות, ואיי.סי.פי מימשה את האופציה שהחזיקה, וחתמה עם לפיד על חוזה לעוד 86 תוכניות. «אביבה קרול «רצועת דרמות מקור חדשה בערוץ 3 «