שלום בדרך לאוצר?

בצמרת הליכוד ידעו לספר שכבר ביום ה' שעבר היה מנוי וגמור עם ראש הממשלה למנות את ח"כ סילבן שלום לתפקיד שר המדע במקום בני בגין. ציפו שם שההודעה תימסר ביום א' וההשבעה תתקיים למחרת. ההודעה בוששה לבוא. כוונת נתניהו להיפגש עם המועמדים בראשית השבוע לא התממשה. בלשכתו התחמקו מכל התחייבות. היה קשה להעריך אם נתניהו חוזר על משחקו להוציא את הנשמה לשר המיועד, או שחזר בו, או שהחליט מסיבה כלשהי לדחות את המינוי.

תיק המדע, אם יקבלו, עשוי להתגלות כמקפצה לתיק בכיר, למשל האוצר. זה כנראה אחד משיקולי נתניהו, אחרי שדן מרידור כמעט התפטר בסוף השבוע שעבר. ערב אישור התקציב נראה כאילו נתניהו ומרידור החלו לעבוד "בראש אחד". אבל אחרי שמרידור, ולא נתניהו, הצליח להסתדר עם "חזית הסירוב" בליכוד ובקואליציה ולא נתניהו, הוא נעשה יותר לצנינים בעיניו של איווט ליברמן.

חלק לא מבוטל של הצלחת מרידור בהעברת התקציב נזקף לזכות העבודה השחורה של סילבן שלום מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, שלא חסך מאמצים כדי לכפר על הנתק הממושך ולשוב להיות "ילד טוב ליכוד". אם ייכנס לממשלה, גם זו תהיה כפרה - מצד נתניהו - על רושם בגידתו באחד מנאמניו הקרובים באמת. « «שלום בדרך לאוצר? «