בני בגין פורש: "הפכתי לשליח ציבור בלי ציבור"

ראש רשימת האיחוד הלאומי, ח"כ בני בגין, הודיע היום (ד') על פרישתו מהחיים הציבוריים ועל כוונתו להתפטר מהכנסת, בעקבות כישלון רשימתו בבחירות.

בגין אמר ל"קול ישראל", כי תוצאות הבחירות הותירו אותו כ"שליח ציבור בלי ציבור", וכי הוא איננו יכול לכהן בכנסת בגלל התועלת המוגבלת של שירותו, מאחר שלא נותרו לצידו די חברים שמסכימים עם עמדותיו הליברליות ובעניין שלמות ארץ ישראל.

בגין, ד"ר לגיאולוגיה, כיהן בכנסת מאז 1988, והיה שר המדע בממשלת נתניהו בין יוני 1966 לינואר 1997. הוא התפטר מן הממשלה ועזב מאוחר יותר את הליכוד, על רקע מחלוקת מדינית קשה עם בנימין נתניהו. בגין היה מועמד לראשות הממשלה, אך הסיר את מועמדותו ביום א' האחרון, בעקבות הסרת מועמדותו של יצחק מרדכי. האיחוד הלאומי קיבל שלושה מנדטים בלבד, לעומת שמונה שהיו לחזית א"י בכנסת היוצאת.

השר שאול יהלום (מפד"ל) בירך על החלטתו של בגין, והביע תקווה שחנן פורת יילך בעקבותיו. "זהו מעשה נכון, וכל האיחוד הלאומי צריך להכות על חטא על שהביאו להפלת ממשלת נתניהו ולפיצול המחנה הציוני-דתי", אמר יהלום.

ח"כ דליה איציק (ישראל אחת) אמרה, כי פרישתו של בגין היא "מכה קשה לחיים הציבוריים בישראל. בגין מסמל במשך שנים רבות את מר הגינות בכנסת, סמל ומופת ליושר ואינטגריטי".

יו"ר מרצ, יוסי שריד, הביע צער עמוק על פרישתו של בגין, אם כי הוסיף, שמהכרותו את בני בגין הוא מבין, שהחלטתו סופית ואין טעם להפציר בו לחזור בו מהחלטתו. לדבריו, בגין הוא אדם משכיל ולמדן, ששלטון החוק נר לרגליו. שריד הוסיף, כי חשוב שקולה של ארץ ישראל השלמה יישמע בכנסת