רווחי פוג'יטסו וטושיבה ב-98' קרסו בעשרות אחוז

מצושיטה תרכוש אחזקה ב"סימביאן"

ירידה במחירי השבבים, והמיתון בכלכלת יפאן, היו האחראים העיקריים לירידה ברווחי פוג'יטסו וטושיבה, שפירסמו היום (ג') את דו"חות הרווח שלהן.

עם זאת זכו תוכניות ההבראה של השתיים לתגובה חמה בשווקים.

פוג'יטסו דיווחה היום שהרווח המאוחד (ברמת הקבוצה) לשנה שהסתיימה ב-31 במארס נפל בכמחצית ל-76.7 מיליארד יאן מ-122.5 מיליארד יאן (כמיליארד דולר) בשנה הקודמת. פוג'יטסו מייחסת את הקריסה להידרדרות במחירי שבבי ה-DRAM ונפילה בהזמנות מצד מפעילות טלקום יפאניות, בשל השפל המחמיר במדינה.

פוג'יטסו צופה שהשנה הנוכחית תהיה עבורה שנת מפנה, שבמהלכה היא צופה גידול ברווחיה וצמיחה במכירות שירותי המידע (מחשבים), תחום הדגל שלה.

לשנת 99' צופה פוג'יטסו רווח מאוחד של 170 מיליארד יאן (1.38 מיליארד דולר) בעיקר בתחומי עיבוד המידע ורכיבי האלקטרוניקה.

במקביל הודיעה טושיבה כי הרווח המאוחד לפני מס בשנת העסקים שעברה הסתכם ב-11.22 מיליארד יאן (פחות מ-100 מיליון דולר) בהשוואה ל-18.75 מיליארד יאן בשנה הקודמת. את הירידה מייחסת החברה להפסדים במגזרי המוליכים-למחצה ורכיבי האלקטרוניקה.

מצושיטה קומיוניקיישנס אינדסטריאל היפאנית הודיעה היום (ג') על רכישת נתח של %9 במיזם התוכנה הבריטי סימביאן, המייצר מערכות הפעלה לטלפונים סלולריים, אך סירבה להסגיר את מחיר העיסקה.

מצושיטה, שמלבד היותה יצרנית מוצרי הצריכה האלקטרוניים מס' 1 בעולם היא יצרנית הטלפונים הסלולריים הרביעית בעולם, מצטרפת בצעד זה לשלוש היצרניות המובילות מעליה בדירוג, נוקיה הפינית, אריקסון השבדית, מוטורולה האמריקנית, וליצרנית הפאלם הבריטית פסיין (Psion), כבעלת מניות של סימביאן.

העיסקה צפוייה לחזק את מעמדה של סימביאן לקראת חדירתו של המיזם המשותף הסלולרי בין מיקרוסופט ובריטיש טלקום (BT).

מצושיטה צפויה להתחיל לשווק טלפונים סלולריים שישאו את מערכת ההפעלה EPOC של סימביאן במחצית הראשונה של שנת 2000. תחילה ישווקו הטלפונים בשוק היפאני ואחר כך יופצו גם בחו"ל. סימביאן כבר פיתחה קשרים עם השוק הסינגפורי, בשיתוף פעולה עם NTT. נשיא מצושיטה קומיוניקיישנס, טקשי קוואדה, אמר ש-EPOC היא מערכת ההפעלה המותאמת ביותר לדור הבא של הטלפונים הסלולריים בשל יכולותיה