טלקום איטליה סיכמה מכירת חטיבת שידורי הטלוויזיה בתשלום לקבוצה בראשות מרדוק

מרדוק הצליח לחדור לשוק השידורים האיטלקי, אך כבעל אחזקת מיעוט

במהלך החשוב הראשון שעשתה מאז נפלה לידי אוליבטי החליטה בשבת חברת טלקום איטליה להשלים את ההסכם למכירת חטיבת הטלוויזיה בתשלום שלה, סטרים, לקבוצת משקיעים בהנהגת איל התקשורת רופרט מרדוק.

טלקום הגיעה למזכר הבנה עם קבוצת המשקיעים בחודש אפריל, אך האישור הסופי של העיסקה נדחה בגלל הצעת הרכש של אוליבטי.

לאחר שאוליבטי הצליחה להשתלט על טלקום איטליה לפני כשבועיים (בעיסקת 33 מיליארד דולר תמורת %51 ממניותיה) העניק מנכ"ל אוליבטי, רוברטו קולנינו, המתכוון למכור נכסים שאינם שייכים לליבת העסקים של החברה, אור ירוק לטלקום איטליה להשלמת מכירת סטרים, שרשמה הפסד מצטבר של מעל 375 מיליון דולר מאז נוסדה לפני חמש שנים.

ניוז קורפ שבשליטת מרדוק תרכוש %35 מסטרים, חברת המדיה האיטלקית גרופו קצ'י גורי תרכוש %18, וקבוצה של ארבעה מועדוני כדורגל תרכוש %12. %35 יישארו בידי טלקום איטליה.

העיסקה מוערכת בכ- 70 מיליון דולר, והיא מעניקה למרדוק את הסמכות למנות מנכ"ל חדש לסטרים.

העיסקה מהווה, לדעת מומחים, נצחון למאמצי מרדוק להרחיב את אחיזתו ביבשת אירופה, לאחר שנכשל בשלוש השנים האחרונות כמה פעמים בנסיונותיו לחדור לשוק האיטלקי.

בדצמבר אף הגיע מרדוק להסכם פרילימנרי עם מנכ"ל טלקום איטליה, פרנקו ברנבה, על רכישת %80 מסטרים בכ-135 מיליון דולר, אבל התנגדות מצד פוליטיקאים איטלקים למסירת החברה לגורם זר הכשילה את העיסקה.

שר התקשורת האיטלקי הביע שביעות רצון מן ההסכם החדש בציינו כי הוא מתיר את רוב הבעלות על סטרים בידיים איטלקיות.

המשקיעים החדשים יעמדו עכשיו בפני האתגר להפוך על פניה חברה בלתי-רווחית, שמעולם לא הצליחה לאיים על עליונות טלפיו, חברת השידורים בתשלום שבשליטת קאנאל פלוס הצרפתית. לשם כך הם מתכננים להשקיע למעלה ממיליארד דולר, שיופנו בחלקם לרכישת זכויות שידור של משחקי כדורגל של הקבוצות פיורנטינה, לאציו, פארמה ורומא, ולרשותה תעמוד חלק מספריית הסרטים של קבוצת גורי, שהיא מן הגדולות באירופה