עובדי רדמונד-אמקור מתבצרים במפעל: דורשים לשפר הפיצויים על פיטוריהם

רדמונד התמזג עם מפעל מנועי גלאון * השטח ברוממה נמכר ב-10 מיליון דולר

80 עובדי מפעל רדמונד-אמקור מירושלים מבוצרים זה היום השלישי במפעל בשכונת רוממה, על רקע כוונת הנהלת החברה לפטר את מרביתם.

הנהלת אמקור ניהלה בשבועות האחרונים מו"מ עם ועד עובדי המפעל ועם מועצת פועלי ירושלים, במטרה להגיע להסכם לפיטורי רוב העובדים, אולם המו"מ התפוצץ והעובדים פתחו בשביתה כללית, סגרו את שערי המפעל והתבצרו בו.

המו"מ בין הנהלת החברה לבין ועד העובדים נעשה על רקע הליכי המיזוג בין מפעל רדמונד-אמקור, העוסק בייצור מנועים למזגנים, עם מפעל המנועים של קיבוץ גלאון הנמצא ליד קרית גת.

הנהלת רדמונד-אמקור מבקשת להעביר את הייצור מירושלים למפעל של קיבוץ גלאון, וכבר מכרה את השטח ברוממה ליזם פרטי, בסכום של כ-10 מיליון דולר.

מזכיר האיגוד המקצועי במועצת פועלי ירושלים, דוד בן שטרית, מסר ל"גלובס", כי העובדים המתבצרים דורשים פיצויים מוגדלים, אך הנהלת אמקור מוכנה לשלם רק תוספת מיזערית בשיעור של %2.5 לשנה לעובד, מעבר ל-%100 הפיצויים הקבועים בחוק.

לדבריו, "כאשר רכשה קבוצת אשר פוגל את השליטה באמקור לפני כשנה, היא שילמה לעובדי אמקור בת"א פיצויים מוגדלים בשיעור גבוה בהרבה, ולפיכך הדרישה של העובדים בירושלים היא לתשלום שיעור פיצויים זהה".

יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, יגיע מחר (ב') בבוקר לשערי המפעל בירושלים, כדי לשוחח עם העובדים המתבצרים, ולחזק את ידיהם. פרץ יבטיח לעובדים סיוע מירבי של ההסתדרות במאבקם.

דובר החברה מסר בתגובה, כי "הנהלת החברה מקווה, כי העובדים ימשיכו לנהל מו"מ כדי להגיע לפיתרון לטובת כל הצדדים"