הבורסה הרוסית מתאוששת מהירידות שנבעו מפיטורי ראש הממשלה סטפאשין

ההערכה: רוה"מ החדש, ולדימיר פוטין, ימשיך במדיניות הכלכלית כרגיל

הבורסה של מוסקבה הצליחה להתנער שוב מהשלכות המשבר הפוליטי שפקד את המדינה השבוע, עם פיטורי ראש הממשלה סרגיי סטפאשין, והתאוששה במהירות אחרי ירידות השערים שרשמה ביום ב'.

הידיעות על הדחת סטפאשין הביאו לנפילות שערים בבורסה הרוסית, אולם כבר אמש (ג') נסגר המסחר במדד RTS‏1 אינטרפקס בעליה של %0.7, לרמה של 102.42 נקודות, לא רחוק מרמות השערים של יום ו'.

למעשה, המניות רשמו התאוששות נאה במסחר המוקדם, ואנליסטים קושרים את ההתאוששות לציפיה שוולדימיר פוטין, ראש הממשלה החדש, ימשיך במדיניות הכלכלית הקיימת.

"המצב מתייצב, בעיקר משום שהשווקים אינם צופים משברים נוספים. הדומה סימנה שמבחינתה אין לה בעיה באישור המועמדות של פוטין", מסביר כלכלן ב-MFK רנסנס. עם זאת, אחרי התאוששות נאה בתחילת המסחר, נרשמה מגמה מסיבית של מכירות.

"כמה מהמשקיעים מעריכים ככל הנראה, שמגמת העליות גבוהה מדי", מנסה להסביר סוחר מניות מקומי. "ואילו האחרים, עושים מאמצים לברוח מהשוק הרוסי".

גם הרובל רשם התייצבות, והתאושש בכ-%40, אחרי ההפסדים שרשם ביום ב', לרמה של 25.01 לדולר. את התאוששות הרובל, מייחסים הסוחרים בחלקו להתערבות של הבנק הרוסי המרכזי במסחר, בניסיון לתמוך במטבע המקומי.

מדבריו של דירקטור בברונסוויק וורבורג, אפשר להבין שסימני ההלם הראשונים נוכח ההודעה על הדחת סטפאשין דעכו בינתיים. "המשקיעים מקבלים את מינויו של פוטין, אולם מתקשים לקבל את הדרך שבה נוהג ילצין בכל הקשור למינוי והדחת ראשי ממשלות", הוא אומר. בנוסף, שואבים האנליסטים עידוד מההתחייבות שהעביר ילצין, לקיומן של בחירות דמוקרטיות, הן לנשיאות והן לפרלמנט.« שירות בלומברג, מוסקבה « הבורסה הרוסית מתאוששת מהירידות שנבעו מפיטורי ראש הממשלה סטפאשין « ההערכה: רוה"מ החדש, ולדימיר פוטין, ימשיך במדיניות הכלכלית כרגיל