סיליקון גרפיקס מכריזה על ארגון מחדש, ותקצץ 1,500 משרות

תקים יחידה עיסקית נפרדת לניהול חברת מחשבי העל קריי

סיליקון גרפיקס, יצרנית תחנות העבודה המתמחה בגרפיקה ממוחשבת, הכריזה אתמול (ג') על כוונתה לקצץ 1,500 מקומות עבודה, ועל הקמת יחידה עיסקית נפרדת, שתהיה אחראית על ניהול חטיבת מחשבי העל קריי, כחלק מתוכנית אירגון-מחדש בחברה.

כחלק מאותם צעדי אירגון מחדש, כרתה SGI ברית עם מספר חברות, ובמסגרתה היא מתכננת להתמקד ביישומי אינטרנט ויישומים של מערכת ההפעלה לינוקס.

תוכנית הארגון עליה הכריזה סיליקון גרפיקס, היא ניסיון נוסף מצידה של יצרנית מחשבי העל הנמצאים בשימוש גרפיקאים ומהנדסים, והפועלת ממאונטיין ויו, קליפורניה, לחזור לריווחיות, נוכח האטה בביקושים למוצריה.

בהתייחס להחלטתה להקים יחידה נפרדת לניהול חטיבת מחשבי-העל קריי, הוסיפה החברה שהיא מקיימת מגעים פעילים עם מועמדות פוטנציאליות למכירת קריי, חטיבה שנרכשה על ידי SGI ב-1996.

מחשבי העל, הנחשבים למחשבים המהירים ביותר הקיימים היום, מיועדים ליישומים מיוחדים, כמו תחזיות מזג אוויר ומחקרים בתחומי האנרגיה האטומית, הדורשים כמויות אדירות של חישובים מתימטיים.

ריקו בלוזו, יו"ר ומנכ"ל SGI, מסר שחברתו מאמינה שייטב ל-SGI ולקריי, לפעול בכיוונים נפרדים, אך מתואמים. החברה מתכננת עוד לפצל את חטיבת המדיה שלה, מדיה-בייס ולהמשיך ולהחזיק נתח מיעוט בחברה החדשה.

עוד מסרה החברה, על כוונתה להקים חטיבה עיסקית חדשה שתתמקד בניצול הזדמנויות בתחום שירותי הגישה המהירה לאינטרנט, ועל כוונתה להקים ברית עם וריטאס סופטוור, שתתמקד בפיתוח טכנולוגיות המתבססות על מערכת ההפעלה לינוקס.« שירות רויטרס, ניו יורק « סיליקון גרפיקס מכריזה על ארגון מחדש, ותקצץ 1,500 משרות « תקים יחידה עיסקית נפרדת לניהול חברת מחשבי העל קריי