מייקל כדורי מאמין בסין

גם את פתיחת המלון השמיני הוא חוגג כמו שחגג את חנוכת מלונו הראשון בהונג קונג: מייקל כדורי, 58, חגג ברוב הוד והדר את פתיחת מלון פנינסולה בנגקוק. רשת מלונות הפאר פנינסולה נחשבת לספינת הדגל של האימפריה המשפחתית.

כדורי, 58, מכהן כיו"ר של שש חברות, ב-13 חברות הוא יושב במועצת המנהלים. באשר לרכושו יש רק ניחושים. משפחת כדורי נמנית על המשקיעים הגדולים ביותר בהונג-קונג.

"אנו רואים בסין יעד השקעה לטווח ארוך ורוצים לעזור למדינה במודרניזציה שלה", אומר כדורי, "רבע מאוכלוסיית העולם חיה שם. כשוק צומח יש לה זכות לתפקיד בינלאומי ומדיניותה יציבה יותר מאשר בהרבה מדינות אחרות". למשקיעים מאירופה מציע כדורי דרך אסטרטגית עוקפת: "החברות שלנו, שרשומות בבורסה ויושבות בהונג קונג, הן גשר לסין ומי שמשקיע בנו משקיע בסין".

משפחת כדורי יושבת בהונג קונג כבר שלושה דורות. סר אלי, סבא של מייקל, עבד קודם בסין והתחיל להשקיע בסוף המאה ה-19 בקאוצ'וק, בנדל"ן ובמיזמי תשתית. הוא הניח את היסודות להתפשטות בהונג קונג ובסין. נכסי המשפחה כוללים מפעלי חשמל, נדל"ן, חברות לטיסות שכר, מלונות, מגרשי גולף, בתי דירות, מכבסות, בנק, חברה לייעוץ פיננסי, בית חרושת לשטיחים וקרן צדקה.

את כספה מרוויחה משפחת כדורי בעיקר בענף החשמל: %26 מצ'יינה לייט אנד פאואר הולדינגס, חברה רשומה בבורסה של הונג קונג, שייכים לה. היא אחת משתי חברות האנרגיה הגדולות בהונג קונג ומספקת חשמל ל-5 מיליון בני אדם. המחזור בשנת 1998 היה 24 מיליארד דולר של הונג קונג. החברה של כדורי מעורבת בסין, בטייוואן, בהודו ובתאילנד באמצעות חברות בנות. המיזם הגדול הנוכחי הוא מפעל הכוח שנדונג ז'ונגהוא שמושקעים בו 2.2 מיליארד דולר - השקעת ההון הזר הגדולה ביותר ברפובליקה העממית.

העלייה התלולה של קבוצת המלונות נבלמה בשנה האחרונה. הקבוצה, ש-%80 מהמחזור שלה מגיעים מהאזור האסיאתי-פסיפי, סבלה הפסדים גדולים מהמשבר הכלכלי. המחזור צנח ב-%23, מ-2.7 ל-2.1 מיליארד דולר של הונג קונג. תפוסת החדרים בקבוצה כולה ירדה לחצי. כדורי לא מתרגש: "אנחנו פועלים בסגנון שמרני מאוד. אילו היינו שקועים בחובות גדולים, המשבר באסיה היה מביא אותנו לפשיטת רגל".

בית המלון החדש ברמת חמישה כוכבים בבנגקוק, משקיף על מרכז העסקים של בירת תאילנד. בכל קומה יש רק 12 חדרים, מה שמבטיח שירות מהיר יותר.

המחירים מתחילים ב-240 דולר ארה"ב לחדר ללילה ו-450 דולר לסוויטה, בתוספת %20 מס. עד סוף ספטמבר אפשר ליהנות מ"חבילת פתיחה" במחיר המתחיל ב-175 דולר, הכוללת הטבות כמו צ'קאאוט מאוחר, עיתונים יומיים וגיהוץ בגד אחד בלי תשלום.« הנדלסבלאט « מייקל כדורי מאמין בסין «