רדוור: שוטרת התנועה של הרשת יוצאת לניויורק

חברת האינטרנט מקבוצת רד-בינת עומדת לגייס 50 מיליון דולר בוול-סטריט לפי שווי של 200 מיליון דולר

מכירות של 12-11 מיליון דולר בשנת 99', עם כמעט-איזון תפעולי, הן תוצאה מרשימה יחסית לחברה שנוסדה באפריל 97', לא כל שכן כאשר מדברים על חברת אינטרנט. אבל זו בדיוק התחזית לגבי רדוור, חברת האינטרנט הצפויה לגייס 50 מיליון דולר על פי שווי של 200 מיליון דולר, בהנפקה אותה יובילו פייפר ג'פרי, סלומון סמית' בארני ואופנהיימר. החברה תנפיק 3.5 מיליון מניות בטווח שבין 13 ל-15 דולר.

רדוור, מבית היוצר של קבוצת רד-בינת, מפתחת ומשווקת מערכות ניהול תנועת אינטרנט שמאפשרים התנהלות תקינה של אתרי אינטרנט ושירותים נלווים.

הצמיחה החזקה של רשת האינטרנט ותנועת התקשורת מבוססת פרוטוקול האינטרנט, העיקה על רשתות התקשורת של ארגונים רבים, ואלו נאלצו להגדיל את קיבולת הרשת. מרבית יישומי פרוטוקול האינטרנט פועלים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, מה שמותיר אפס זמן לביצוע תחזוקה ושידרוגים.

זאת ועוד, רשתות תקשורת סובלות מכך שלא ניתן לחזות את התנועה באתר אינטרנט ברגע נתון, כמו גם את מגוון התכנים (מולטימדיה, קליפים של וידאו, תקשורת נתונים וכו') המשייטים ברשת.

עומס תנועה מקשה על פעולת השרתים (מספר מחשבים המקושרים לרשת שמאכסנת נתונים ויישומים המרכיבים את אתר האינטרנט, והזמינים לגולשים בתוך אותו אתר), כמו גם על פעולתם של אמצעי ביטחון (כגון פיירוול) המגינים מפני חדירה של גורמים לא רצויים, וירוסים למשל. בסופו של דבר, עומס עלול לגרום לתקלות ולקריסת אתר האינטרנט, או למנוע את אפשרות הכניסה והיציאה מהאתר דרך הפיירוול הפגום.

בו בזמן, איכות וזמינות של אתר האינטרנט הופכות חשובות מאין כמותן בהקניית יתרון תחרותי מול אתרים אחרים. זמני תגובה אטיים עשויים להרחיק לקוחות לכיוונו של המתחרה. מחקר של ג'ופיטר קומיוניקיישנס מצא כי %45 מהגולשים העדיפו שלא להמתין לתיקון התקלה אלא פנו לאתרים מתחרים, כאשר האתר בו ביצעו קניות או עסקים אחרים בדרך כלל סבל מבעיות טכניות.

יש לזכור שהגדלת הקיבולת של האתר כשלעצמה אינה מספקת, כיוון שכל עוד משאבי הרשת אינם מתואמים ביניהם, עדיין עלולים להיווצר כשלים. כך, כאשר גולש מבקש לקבל שירות מסוים, מכוונת התנועה לשרת ספציפי בתוך חוות שרתים; היה ואותו שרת אינו מקוון או מקולקל - הגולש לא יקבל מענה לפנייתו, למרות שבחווה היו מספר שרתים אחרים שיכלו לספק את מבוקשו.

זאת ועוד, חוות שרתים שאינה מנוהלת בצורה מרכזית אינה מסוגלת לכוון את התנועה על השרתים בצורה אופטימלית ולחלק את העומס שווה בשווה. כמו כן, ניהול כל שרת בנפרד גורם למערך מסובך וכפל במערכות הניהול. לכך יש להוסיף את העובדה שהוספת קיבולת היא עניין יקר, בעיקר כאשר מדובר ברשתות בינלאומיות.

הפתרון הטכנולוגי של רדוור מאפשר ללקוחותיה לנהל את התשתית שלהם בצורה יעילה, לאפשר ללקוחות האתרים ליהנות מגישה ללא הפרעות ולעקוף כשלי מערכת, כמו גם לשדרג את הקיבולת בקלות וללא צורך בהחלפת מערכות, וזאת בצורה שתאפשר להתמודד עם תנועת אינטרנט הולכת וגוברת.

מוצריה של החברה מפזרים את התנועה בצורה האופטימלית ברשת. כך למשל, אם השרת של חברת ספרינט בניו-יורק עמוס, המערכת יודעת להפנות תנועה לשרת הממוקם בבוסטון, שהעומס עליו נמוך באותה העת. במוצריה של רדוור ניתן להשתמש כפתרון לבעיה ספציפית באתר אינטרנט או כפתרון קצה לקצה (פתרון הכולל את הרשת כולה) לניהול תנועה בתוך רשת תקשורת.

לרדוור יש שלושה מוצרים: מנהל שרתי אינטרנט, המטפל בשרתים המצויים באתרים; פיירפרוף (FIREPROOF), מוצר המנהל את תנועת האינטרנט אל ומחוץ למסנני ביטחון (בדומה לפיירוול של צ'ק-פוינט); ומנהל שרתי דמה (CACHE SERVERS) - שרתים שאינם ממוקמים בחוות השרתים אלא באזור גיאוגרפי קרוב יותר ללקוח, ומכילים תכנים שנתבקשו בעבר על ידי גולשים, מה שמקטין את העומס על השרת המרכזי ומצמצם את זמן התגובה.

החברה, המעסיקה 70 עובדים, קטפה כבר מספר פרסים על הישגיות טכנולוגית, בין היתר מכתבי עת מקצועיים מובילים כמו "פי.סי. מגזין", "זי.די.נט", "נטוורק מגזין", "נטוורק קומפיוטינג" ועוד. אבל יותר מעניינת היא רשימת הלקוחות, הכוללת בין היתר את דויטשה טלקום, סוני, און-סייל, פרנס טלקום, וולוו, אינטל, בל אטלנטיק, בלומברג, בי.אמ.סי סופטוור וספרינט.

החברה נהנית, כמובן, מהביקוש האדיר לרשת האינטרנט, אליה מצטרפים מיליוני גולשים חדשים מדי חודש, בנוסף לאלו המשייטים בה כבר באופן יומיומי. על פי הערכות חברת המחקר אי.די.סי, מספר הגולשים באינטרנט יעמוד בשנת 2003 על 502 מיליון, לעומת 142 מיליון גולשים בסוף 98'.

עוד מעריכה חברת המחקר האמריקאית כי מספר מכשירי הגישה לאינטרנט יעמוד בשנת 2003 על 720 מיליון, לעומת 150 מיליון ב-98'. לא פחות חשוב הוא תחום המסחר האלקטרוני, המוערך על ידי חברת המחקר ב-1.3 טריליון דולר בשנת 2003, לעומת 50 מיליארד דולר בשנת 98'.

יו"ר רדוור הוא יהודה זיסאפל, אביו של רועי. רועי, 28, משמש כמנכ"ל ונשיא רדוור. בעבר שימש כראש מחלקת מחקר ופיתוח של RND בין השנים 94'-96'. זיסאפל הצעיר הוא בוגר תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל-אביב.

קרן פולאריס של דוברת שרם, רכשה מניות במסגרת הנפקה פרטית בנובמבר 97' בסך של 4.0 מיליון דולר. ביוני 99' רכשו פולאריס ואוורגרין מניות רדוור בסך של 9.0 מיליון דולר (סך הכל 1.58 מיליון מניות) על פי שווי של 5.73 דולרים למניה. מדובר, אם כן, בהשבחה של מאות אחוזים תוך זמן קצר, אם ההנפקה תתבצע כמתוכנן.

השאלה הגדולה היא, כמובן, אם רדוור תצליח כמו המתחרה האמריקאית שלה, 5-F, הקרויה על שם סופת ההוריקן החזקה ביותר. חברה זו גייסה ביוני השנה 30 מיליון דולר לפי 10 דולר למניה שהעניק לה שווי של כ-180 מיליון דולר. מנייתה כיום מטיילת באזור 75 הדולר, המשקף שווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר, פי 7 לעומת השווי בו רדוור מעוניינת להנפיק את מניותיה.

5-F מציגה קצב מכירות שנתי חזק יותר מזה של רדוור (16 מיליון דולר), והיא נחשבת לחברה בעלת יכולות שיווק טובות יותר. לעומת זאת, הפסדיה הולכים וגדלים, והסתכמו בארבעת הרבעונים האחרונים ב-8 מיליון דולר. רדוור, מנגד, נחשבת לבעלת יתרון טכנולוגי וצפויה לעבור לרווחיות מהר יותר ממתחרתה.

מכירותיה של רדוור במחצית הראשונה של 99' הסתכמו ב-5.5 מיליון דולר, פי שלושה לעומת המחצית הראשונה של שנת 98'. גם בהשוואה רבעונית, ניכר פער משמעותי במכירות הרבעון השני של 99', 3 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, קצת פחות ממיליון דולר.

הרווחיות הגולמית (רווח גולמי כאחוז מהמכירות) במחצית 99' השתפרה ועלתה ל-%28, לעומת %16 בתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה לכך: החברה החלה להשתמש במעגלים מודפסים פרי פיתוח פנימי, במקום לרכוש אותם מצד שלישי. לשם השוואה, הרווחיות הגולמית של 5-F הינה שלילית.

הוצאות מו"פ, בשקלול מענקים של משרד המדען הראשי, היוו %11 מהמכירות של רדוור במחצית הראשונה של 99', לעומת %19 בתקופה המקבילה אשתקד.« מאת אליאב אללוף « רדוור: שוטרת התנועה של הרשת יוצאת לניויורק « חברת האינטרנט מקבוצת רד-בינת עומדת לגייס 50 מיליון דולר בוול-סטריט לפי שווי של 200 מיליון דולר