מע"ר מזרח ירושלים: תוספת בנייה של 139 אלף מ"ר

עוד 24 אלף מ"ר למגורים ו-56 אלף מ"ר משרדים

האדריכלים רותי להב, טוני ריג ובאסם חורי חשפו בשבוע שעבר את תוכנית המתאר החדשה 4506/א' למע"ר (מרכז עסקים ראשי) של מזרח ירושלים. התוכנית הוכנה בשביל עיריית ירושלים והוצגה בפני עמותת האדריכלים הירושלמית.

המרכז המתוכנן משתרע על שטח של 827 דונם בין דרך שכם במערב, רחוב סולטן סולימן בדרום, רחוב מוקדס במזרח וואדי קידרון בצפון מזרח. מטרת התוכנית להסדיר מערכות דרכים, מגרשי חניה ותחבורה ציבורית למזרח העיר. התוכנית מקצה שטחים למסחר, למשרדים, לבתי מלון, למגורים ולצורכי ציבור. על פי התוכנית תועבר התחנה המרכזית ברחוב סולטן סולימן לתחנה המרכזית החדשה בדרך שכם. בתוכנית הוראות לעיצוב הרחובות הנביאים, סולטן סולימן, סלאח אדין א-זהרה ודרך שכם.

התוכנית, שבה מבנים רבים המיועדים לשימור, מציעה גם תוספות בנייה בשטח כולל של 139 אלף מ"ר. כיום כולל השטח המבונה 339 אלף מ"ר ו-114 אלף מ"ר נוספים נמצאים בשלבי אישור שונים. לאחר אישור כל התוכניות ישתרע השטח המבונה של האזור על 577 אלף מ"ר.

התוכנית מציעה תוספת בנייה של 24 אלף מ"ר למגורים, נוסף על 98 אלף מ"ר הבנויים כיום, 56 אלף מ"ר למשרדים כתוספת ל-81 אלף מ"ר הבנויים כיום, 36 אלף מ"ר למלונות כתוספת ל-71 אלף מ"ר הבנויים כיום, ו-23 אלף מ"ר למבני ציבור כתוספת ל-89 אלף מ"ר הבנויים כיום.

להב אומרת, כי "בתכנון תוכנית מע"ר למזרח ירושלים השתדלנו לא לקלקל למי שקונים כרטיסי טיסה ומשלמים במיטב כספם כדי לעלות על הגבעות מסביב לאגן העיר העתיקה, לראות את הנוף ולומר לילדיהם: הסתכלו, זה אחד הנופים היפים והנדירים בעולם".

« דליה טל « מע"ר מזרח ירושלים: תוספת בנייה של 139 אלף מ"ר « עוד 24 אלף מ"ר למגורים ו-56 אלף מ"ר משרדים