זאבי הקים חברה לפעילות בתקשורת שתחזיק את מניות בזק שנרכשו מכייבל אנד וויירלס

מנהל מגעים עם בנקים זרים למימון העיסקה; בנקים ישראליים ישולבו בהמשך בחבילת המימון

גד זאבי הקים חברה לצורך רכישת אחזקות חברת כייבל אנד וויירלס בבזק. החברה החדשה תהיה אחראית גם על תחומים בענף התקשורת בארץ, אליהם ייכנס בעתיד זאבי. כך נודע ל"גלובס".

המהלכים לביצוע העיסקה נעשו בחו"ל, מול אנשי כייבל אנד וויירלס, בניהולו של זאבי עצמו. קבוצת זאבי טרם החלה במגעים כלשהם עם בנק כלשהו בארץ למימון העיסקה, וזאבי הציג בפני כייבל אנד וויירלס בטחונות מצד בנקים זרים מובילים לצורך מימון העיסקה. הכוונה היא שהבנקים הישראליים יוכנסו לתמונת המימון בתקופה הקרובה, ככל הנראה בחבילת מימון משותפת עם בנקים זרים.

בימים האחרונים התברר, כי זאבי התכוון בכל מקרה להתמודד על רכישת גרעין השליטה בבזק במסגרת המכירה המתוכננת של %54 ממניות החברה שבידי הממשלה. בעיסקה עם כייבל אנד וויירלס רוכש זאבי בשני שלבים %20 ממניות בזק, תמורת 630 מיליון דולר.

עוד נודע, כי רוב הבנקים בארץ כבר הביעו ביוזמתם עניין לממן את העיסקה. גורמים בנקאיים אמרו, כי "הבנקים בארץ עומדים למעשה בתור כדי לממן את העיסקה". זאת, בהתחשב ביכולת הפיננסית ובהון העצמי של קבוצת זאבי ובזק.« מאת דוד חיון « זאבי הקים חברה לפעילות בתקשורת שתחזיק את מניות בזק שנרכשו מכייבל אנד וויירלס « מנהל מגעים עם בנקים זרים למימון העיסקה; בנקים ישראליים ישולבו בהמשך בחבילת המימון