אדמונד ספרא ויתר על 450 מיליון דולר כדי להאיץ את מכירת ריפבליק ל-HSBC

העסקה תכפיל את עסקי הבנקאות הפרטית של HSBC וספרא יקבל 2.3 מיליארד דולר

אדמונד ספרא הודיע היום (ב') שוויתר למעשה על סכום של 450 מיליון דולר, תמורת הנתח שלו בריפבליק ניו יורק ובספרא ריפבליק הולדינגס, כדי להאיץ את מכירת שני הבנקים בעסקת 10.3 מיליארד ל-HSBC הולדינגס.

רכישת שני הבנקים מייסודו של ספרא נדחתה על ידי HSBC אחרי שרשויות הפיקוח היפאניות טענו שריפבליק היה מעורב בהונאה בסכום של 1 מיליארד דולר, הקשורה לפרינסטון אקונומיקס אינטרנשיונל.

נוסף על הסכמתו לקבל תמורה נמוכה יותר על האחזקות הפרטיות שלו, מסר ספרא שהוא יהיה אחראי ל-180 מיליון דולר בחבויות אפשריות מהחקירה בעניינה של פרינסטון אקונומיקס.

על רקע האכזבה מכך שהבנק לא הצליח להשיג מחיר רכישה טוב יותר, נפלו מניות HSBC ב-%2, ל-740 פני. אנליסט מפוקס-פיט קלטון מעריך שבעלי המניות יהיו מאוכזבים מחוסר יכולתו של הבנק להפחית את המחיר לרמה של 66 עד 70 דולר למניה. במקרה זה הייתה ההפחתה במחיר מגיעה ל-%5 עד %6.

ההפחתה שנקבעה, בשווי 450 מיליון דולר, מייצגת הפחתה של %4 מהמחיר המקורי. האנליסט אמר עוד, שחבות הבנק בשל פרשיות ההונאה עשויה אף להגיע למיליארד דולר.

בעלי המניות של ריפבליק, למעט ספרא, יקבלו 72 דולר למניה בעד אחת מהרשתות הבנקאיות הגדולות ביותר הפועלות באזור המטרופולין של ניו יורק, ובעד חטיבת הבנקאות הפרטית. ספרא עצמו יקבל 2.3 מיליארד דולר, במקום 2.75 מיליארד דולר.

ספרא מסר שהחלטתו לקבל תשלום נמוך יותר על הנכסים הפרטיים שלו בבנקים הפרטי והמסחרי תביא להאצת השלמתה של העסקה בצעד "שיהיה לטובת לקוחות ריפבליק, בעלי המניות של הבנק ועובדי הבנק, הגורמים שלהם הקדשתי את חיי". ההסכם סולל את הדרך להשלמת רכישת שני הבנקים על ידי HSBC, בעסקה שתכפיל את חטיבת הבנקאות הפרטית שלו, ותוסיף 83 סניפים מסחריים באזור ניו יורק לבדו. ספרא ריפבליק מפעיל 44 סניפים במרכזים כמו מונטה קרלו וז'נבה.« בלומברג, לונדון « אדמונד ספרא ויתר על 450 מיליון דולר כדי להאיץ את מכירת ריפבליק ל-HSBC « העסקה תכפיל את עסקי הבנקאות הפרטית של HSBC וספרא יקבל 2.3 מיליארד דולר