ישראל גודוביץ התפטר מתפקיד מהנדס העיר ת"א בשל חתימתו על תוכנית יד אליהו

השופט בדימוס שפירא: גודוביץ חרג מנוהל תקין * גודוביץ: הוא לא ירד לעומק הנושא

מהנדס עיריית תל-אביב, ישראל גודוביץ, הודיע היום (ה') על התפטרותו. זאת, בעקבות מסקנות השופט בדימוס, עו"ד חיים שפירא, בנושא פרוייקט יד אליהו. שפירא קבע שאין מדובר במעשה פלילי, אך גודוביץ חרג מנוהל תקין.

פרוייקט יד אליהו נדון בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, אך לא אושר על ידה. למרות אי האישור, הוגשה התוכנית לדיון הוועדה המחוזית, בחתימתו של גודוביץ ובחתימתו של ראש העירייה, רון חולדאי. פירושה של חתימה כזו הוא, שהוועדה אכן אישרה את התוכנית.

משנודע הדבר לחברי הוועדה המקומית, הם פנו לחולדאי, בדרישה לבדוק את הנושא. לטענתם, דובר לא בעבירה פלילית אלא בנוהל בלתי תקין. חולדאי החליט למנות שופט בודק, ואילו גודוביץ החליט לצאת לחופשה, בטענה שמדובר בסערה בכוס מים ובעניין שולי. פרסום מסקנותיו של שפירא, לפיהן התוכנית אכן הוגשה לוועדה המחוזית ללא אישור הוועדה המקומית, הביא להתפטרותו.

לדברי שפירא, "היו חריגות מהסדר הטוב והדין בידיעה מלאה של החורג (גודוביץ - ד.ט) שנעשו על רקע של מאבק סמכויות. המלחמה הדון-קישוטית של גודוביץ בטחנות הרוח הבירוקרטיות אינה במקומה, מאחר שהחוק והסדר הטוב מצדיקים את עמדתם של חברי הוועדה המקומית".

במכתבו לחולדאי אומר גודוביץ: "אישית, איני מקבל את מסקנות הבודק. לפי תפיסתי, הוא לא ירד לעומק הנושא. עם זאת, אני מבין שלאור דו"ח זה, איני יכול ציבורית להמשיך בתפקידי, כיוון שהמשך כהונתי מקשה על המערכת".

חולדאי אמר בתגובה: "אני מיניתי את שפירא לבדוק את הנושא, ואני מקבל את מסקנותיו. גודוביץ החליט להתפטר, ואני קיבלתי את התפטרותו. אני מוקיר ומעריך את גודוביץ וסומך על יושרו והגינותו. תפיסתו האורבנית והבנתו את העיר נכונות. השפעתו ותפיסתו עוד יורגשו בעיר בשנים הבאות".

בעיריית תל-אביב אומרים, שסיום תפקידו של גודוביץ היה שאלה של זמן בלבד, בעיקר בשל יחסי האנוש שלו. גודוביץ ביקש להכניס שינויים מרחיקי לכת במחלקת ההנדסה העירונית, ולהביא לשינוי בתוכניות רבות שהיו בהליכי אישור ולא תאמו את תפיסת עולמו.

בתערוכה "לו יהי" שארגן גודוביץ, הוא הביא בפני הציבור את רעיונותיו לשימור העיר ההיסטורית ומניעת בניית רבי-קומות. הוא דגל בצמצום אחוזי בנייה במרכז תל-אביב, שמירה על שטחים ירוקים ופיתוח איזור האיילון כמרכז העסקים הראשי של העיר.

תוכניותיו לא תמיד התקבלו בהבנה, ובוועדות השונות התלוננו על כך שהוא עוצר תוכניות, מעורר את חמתם של היזמים ומונע מחברי הוועדה המקומית גישה חופשית למחלקת ההנדסה. בוועדה המקומית שרר מתח רב, ובוועדה המחוזית טענו נגד גודוביץ שהוא עוצר תוכניות ואינו מביא חדשות לאישור הוועדה.

שישה חודשים אחרי כניסתו לתפקיד, לפני כשנה, טען גודוביץ, שעובדי מחלקת מהנדס העיר מתנכלים לו בכך שהביאו לדיון תוכנית בחתימתו, דבר האסור על פי התקנון. גודוביץ הגיש תלונה למשטרה נגד אחת העובדות, ואילו עובדי המחלקה פתחו בתגובה בשביתה ממושכת.

גודוביץ נענה לבקשת חולדאי להמשיך בתפקידו עד שימונה מהנדס עיר חדש.« מאת דליה טל « ישראל גודוביץ התפטר מתפקיד מהנדס העיר ת"א בשל חתימתו על תוכנית יד אליהו « השופט בדימוס שפירא: גודוביץ חרג מנוהל תקין * גודוביץ: הוא לא ירד לעומק הנושא