נציג הסולטן מברוניי: קחו נפט - תנו היי-טק

יועצו של סולטן ברוניי, מהאנשים העשירים ביותר בעולם, הגיע בחשאי לביקור בישראל במטרה לקדם יחסים כלכליים בין שתי המדינות.

היועץ, באגאיוקו נאליק פאקולי, יליד מאלי החי ב-13 השנים האחרונות בברוניי, הוא נשיא חברת נפט גדולה וממונה על סוכנות ההשקעות הלאומית.

הוא הגיע לארץ בהזמנת פורום המנכ"לים הישראלי, גוף המאגד 600 מנכ"לים מהחברות המובילות בישראל, שקיים השבוע את הוועידה השנתית שלו במלון הילטון בתל אביב.

בין היתר, נפגש פאקולי עם מנכ"ל הפורום, איש העסקים בני קליין.

ברוניי, נסיכות מוסלמית ואחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם, אינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל. ביקורו של פאקולי הוא הביקור הראשון של אישיות כה בכירה מברוניי בישראל.

לדברי היועץ, הוא נשלח לישראל על ידי הסולטן כדי לקדם באופן מיידי יחסים כלכליים עם ישראל, שבמרכזם יבוא טכנולוגיות היי-טק ובניין מתקדמות לברוניי. בתמורה הוא מציע לישראל לייבא נפט מהנסיכות העשירה. פאקולי, אחד האנשים הקרובים לשר האוצר של ברוניי, לא הגיע לבד. יחד עימו הגיעו גם מנכ"ל רשות הרכבות הלאומית של מאלי, מדינה מוסלמית במערב אפריקה; היועצת האישית של נשיא גיניאה הצרפתית, אף היא מדינה מוסלמית; בנו של נשיא טוגו, המקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל, והאחראי על איזור הסחר החופשי בטוגו.

מאחורי הביקור החשאי עומד נשיא פורום המנכ"לים, המיליארדר היהודי הבריטי סמי שמעון. לדברי המנכ"ל קליין, בעתיד הקרוב מתכוון הפורום לממש גם קשר שנוצר מאחורי הקלעים עם אנשי עסקים סורים.

במהלך הוועידה סוכם, כי בחודש הקרוב תגיע לארץ משלחת של 40 אנשי עסקים ממערב אפריקה וממדינות מוסלמיות שאינן מקיימות קשרים עם ישראל, ביניהן מלי וגיניאה הצרפתית.

היום ייצאו נציגי פורום המנכ"לים יחד עם משלחת אנשי העסקים מחו"ל לביקור ברשות הפלשתינית.

במשרד החוץ הופתעו אתמול לשמוע על כך ששליח מטעמו של הסולטן מבקר בישראל. "נשמח לפגוש אותו. ישראל תשמח אם יהיו לה קשרים כלכליים ואחרים עם ברוניי", אמרו גורמים במשרד.« ידיעות אחרונות « נציג הסולטן מברוניי: קחו נפט - תנו היי-טק