הבנקאי אדמונד ספרא נרצח במונקו

פורצים בלתי מזוהים חדרו לביתו במונקו והציתו אותו באש. ספרא נלכד בחדר האמבטיה ונהרג. אשתו ובתו החורגת יצאו ללא פגע

הבנקאי היהודי אדמונד ספרא נרצח הבוקר (ו') בדירתו במונקו.

ספרא היה בעל השליטה בריפבליק נשיונל בנק, ואחיו יוסף ומואיז ספרא הם בעלי השליטה בבנקו דה-ספרא בברזיל ובבנק הבינלאומי בישראל.

ספרא היה בן 68 במותו. בפרטים ראשונים שמסרה סוכנות אסושייטד פרס נאמר, כי שני אלמונים חמושים בסכינים פרצו הבוקר לדירתו של ספרא במונקו. דירת היוקרה, בת שתי קומות, ממוקמת בבניין בו שוכנים בין היתר משרדי בנק נשיונל ריפבליק.

ספרא, אשר סבל ממחלת פרקינסון, והמטפלת של בתו החורגת נמלטו לחדר האמבטיה. האלמונים הציתו אש בדירה, והשניים נהרגו. שומר ראשה של המשפחה, אשר ניסה להיאבק בפורצים, נפצע קשה. לעומת זאת, רעייתו של ספרא ובתה מנישואיה הקודמים יצאו ללא פגע.

משטרת מונקו סגרה לתנועה את איזור הבניין בו אירע הרצח, וביקשה את עזרתה של משטרת צרפת בחקירת הרצח. עד שעות הצהריים לא נמסרו פרטים נוספים על החקירה.

ספרא היה אחד האנשים העשירים בעולם. מוצאו מהעיר חלב, ואת עסקיו החל בלבנון. בין היתר, התמחה ספרא בסחר בזהב ונחשב לאחד הסוחרים המיומנים ביותר בעולם בתחום זה. הוא היה מייסדו של בנק נשיונל ריפבליק, אחד הבנקים הפרטיים הגדולים בארה"ב.

השבוע אישרה מועצת המנהלים של הבנק את מכירתו לקבוצת אייץ'.אס.בי.סי האנגלית, תמורת 10.5 מיליארד דולר. מתוך סכום זה, אמור היה אדמונד ספרא לקבל 2.75 מיליארד דולר. הפדראל ריזרב תיכנן לדון בעיסקה ביום ב' הקרוב.

רשמית, לא ניהל אדמונד ספרא עסקים בישראל, אם כי תרם למטרות רבות. בין השאר, הוא היה אחד מתומכיה המרכזיים של תנועת ש"ס, וכמו כן תרם ל"מצעד החיים".

כאמור, באופן רשמי שולטים אחיו יוסף ומואיז בבנק הבינלאומי. ואולם, ז'ק נאסר המנוח טען - בהליך משפטי הממשיך להתנהל גם לאחר פטירתו - כי כאשר רכש את הבנק, עשה זאת כאיש קש עבור אדמונד ספרא.

לפני שנים אחדות התעניין אדמונד ספרא ברכישת גרעין השליטה בבנק לאומי, והפיקוח על הבנקים הודיע, כי עיסקה כזו תחייב את המשפחה למכור את הבנק הבינלאומי. דרישה זו הביאה להסתלקותו של אדמונד ספרא מן ההתמודדות ולכשלונו של המיכרז. «מאת איתמר לוין«הבנקאי אדמונד ספרא נרצח במונקו«פורצים בלתי מזוהים חדרו לביתו במונקו והציתו אותו באש. ספרא נלכד בחדר האמבטיה ונהרג. אשתו ובתו החורגת יצאו ללא פגע