"היעלמות": מתח וחייזרים

סדרת מתח דרמטית חדשה בת 5 פרקים, מאת אילן שושן ואופיר בביוף, ובבימויו של אילן שושן, עולה בערוץ 2/רשת החל בשבוע האחרון של ינואר 2000.

הסדרה תשודר בפריים, במקום "בשידור חי עם דן שילון", שנפרדת מהצופים. שילון, כידוע, עובר לפרה-פריים אצל קשת (ימי א' ו-ד'), ובמקומו יעלה ברשת בשבוע הראשון של מארס, יאיר לפיד, שעוזב את ערוץ 3 כבלים.

הסדרה, ברוח הזמן, עוסקת בחייזרים, אולם מותר להניח, שעם נוכחותו של שושן (כוכב "בת-ים-ניו-יורק") בכיסא התסריטאי והבמאי - היא תקבל גוון מקומי משובח.

כוכב הסדרה הוא בנג'י גלבוע (ליאור מילר), שהדבר האחרון שהוא מאמין בו הוא קיומם של חייזרים על פני כדור הארץ. דבר שלא מפריע לו ולרועי, חברו הטוב, לעשות כסף רב מזיוף תמונות של עב"מים ומכירתם לעיתונים.

בנג'י שתאבונו גדל ככל שהם מצליחים, משכנע את רועי לבצע משהו מסדר גודל אחר: הם יביימו את "חטיפתו" של בנג'י בידי יצורים מכוכב אחר, שתצולם במצלמת וידיאו! בנג'י יסתתר לתקופת מה, רועי ימכור את זכויות השידור של הקלטת ואז בנג'י יחזור ובפיו סיפורים מדהימים על מה שעבר במהלך החטיפה.

בנג'י ורועי מתכננים את מזימתם עד לפרט האחרון מה יצולם בווידיאו, מה יספר רועי לעיתונות ולמשטרה, מה יגיד בנג'י לאחר שיחזור באורח פלא וכמה כסף הם ירוויחו מהפרסום שיתלווה לפרשה.

אלא שבזמן ביצוע התרמית נעלם רועי. בנג'י המום ואובד עצות עומד עתה בפני שתי בעיות: הראשונה היא, כיצד הוא, נוכל שביצע תרמיות כה רבות, ישכנע אנשים שהפעם הוא דובר אמת? למי בכלל פונים במצב כזה? למשטרה? לצבא? מה שמוביל אותו לבעיה השנייה המסובכת אף יותר, היכן רועי.

מכאן ואילך מתחילה להתגלגל מסכת אירועים מפותלת, הנפרשת על פני חמישה פרקים, שלתוכה נקלעת גם העיתונאית קרן ירדני, המהווה דמות מפתח בפתרון התעלומה.

עוד משתתפים: ישי קרני - בתפקיד רועי אשכול, גאון מחשבים; אביגיל אריאלי בתפקיד קרן ירדני, עיתונאית; שלמה תרשיש - בתפקיד נרקיס, "האיש הרע"; ואלון דהן ורמי עמית בתפקיד השוטרים.

« אביבה קרול « "היעלמות": מתח וחייזרים «