מאסר של 4-2.5 שנים לשלושה מהמורשעים באונס ברמת השרון

עבודות שירות לארבעה נערים נוספים * ביהמ"ש: "הנערים הפכו את הנערה לבובת מין ושברו את מסגרת חייה. אין בהם חרטה"

בית המשפט המחוזי בת"א גזר היום (ד') על שבעת הנערים מרמת השרון, שהורשעו בפרשת ההתעללות מינית בנערה בת 15 מבית ספרם, עונשים שבין עבודות שרות לארבע שנות מאסר בפועל. כמו כן, חוייבו הנערים לפצות את הנערה הנאנסת בסך כולל של 29,000 שקל, כל אחד על-פי חלקו.

על הנאשם הראשון, עליו נקבע שהיה המנהיג של החבורה, הרוח החיה בה וזה ש"סירסר" את שירותי הנערה לחבריו, נגזרו ארבע שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי. הוא גם חוייב לפצות את הנערה בסכום של 6,000 שקל. עונש זהה נגזר גם על הנאשם הרביעי, שהורשע באונס הנערה.

על הנאשם השני, ששימש כפתיון לנערה, שעקב היותו מושא אהבתה ואשר בעזרתו הצליחו הנערים להפוך אותה לשפחת מין, נגזרו 2.5 שנות מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי. הוא חוייב לפצות את הנערה בסכום של 5,000 שקל.

על ארבעת הנאשמים האחרים נגזרו עונשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות ופיצוי כספי, כל אחד על פי חלקו.

הרכב השופטים, ד"ר עדנה קפלן-הגלר ויעקוב שמעוני, בראשות השופט נתן עמית, קבע, כי "הנערים הפכו את הנערה בת ה-15 לבובת מין ולא חסו על כבודה. הם גזלו את תומתה ואת תקוותיה לעתיד ושברו את מסגרת חייה".

השופטים ציינו את הכשל החינוכי של הנערים והמליצו לבית הספר להעביר שיעורים על הגבולות ביחסים שבין המינים. השופטים הדגישו, כי מצבה הנפשי הקשה של הנערה כיום מחייב תגמול כספי הולם.

עוד ציינו השופטים, כי נראה להם ש"הנערים שהורשעו, לא למדו לקח מהמקרה ואין בהם כל נצנוץ של חרטה וקשה להאמין שהבעת החרטה שלהם הינה כנה".

חלק מהסניגורים הודיעו על כוונתם לערער על הכרעת הדין ועל גזר הדין, שהוא "חמור ביותר" בעיניהם.

ראוי לציין, כי העונש המירבי על אונס הוא 16 שנות מאסר.

(עתי"ם) « כתב גלובס « מאסר של 4-2.5 שנים לשלושה מהמורשעים באונס ברמת השרון « עבודות שירות לארבעה נערים נוספים * ביהמ"ש: "הנערים הפכו את הנערה לבובת מין ושברו את מסגרת חייה. אין בהם חרטה"