לבנון: נדרוש החזרת 7 כפרים בגליל ופיצוי; חיזבאללה: הפיגועים לא ייפסקו בעת המו"מ

ראש ממשלת לבנון, סלים חוס, הודיע, כי ארצו תדרוש מישראל שבעה כפרים בגליל העליון במו"מ שאמור להיפתח לאחר סבב השיחות השני בין ישראל לסוריה.

הוא הדגיש, כי החזרת שבעת הכפרים היא דרישה לבנונית ותופיע בסדר היום של המשא ומתן לשלום עם ישראל.

בהודעתו ציין חוס, כי "הכפרים הלבנוניים האלה סופחו לפלשתין בעת שרטוט הגבולות בדרום בהסכמת הצרפתים והבריטים. החלטה 425 אינה נוגעת לשבעת הכפרים, משום שאין הם נמצאים בשטחים שכבשה ישראל ב-78'".

לפני כן כתב העיתון הביירותי "דיילי סטאר", היוצא לאור באנגלית, כי ללבנון אין כל כוונה לדרוש את החזרת שבעת הכפרים, למרות הצהרותיהם של כמה מחברי הפרלמנט בביירות . לבנון הודיעה בשבוע שעבר שבכוונתה גם לדרוש פיצויים גבוהים על כיבוש הדרום על ידי צה"ל מאז שנת 78'.

אחד מראשי החיזבאללה הזהיר, כי הארגון ימשיך בפעילותו נגד ישראל במהלך המו"מ עם סוריה ולבנון. "הארגון ימשיך בפעילותו בכל תקופת המו"מ", ציין השייח' נביל קאוק, מראשי החיזבאללה בדרום לבנון.

"החיזבאללה יהיה תמיד נוסחה שישראל תתקשה לפתור, ולא נעזוב אותה בשקט בתקופת המו"מ", ציין. "שחרור השטחים הכבושים לא יושג באמצעות המו"מ, אלא רק על ידי פעילות ההתנגדות".

קאוק אמר את הדברים בטקס שנערך בצור, שבמהלכו מסרו נציגי הצלב האדום לחיזבאללה את השרידים של ארבעה מלוחמיו שנהרגו באוגוסט אשתקד ובסוף 97' בעימותים עם כוחות צה"ל באזור הביטחון. נציג חיזבאללה באיראן, עבדאללה ספיאדין, אמר בריאיון לעיתון האיראני "ג'ומהורי-איסלאמי", כי חיזבאללה ימשיך בפעילותו נגד ישראל גם אם יושג הסכם שלום עם סוריה ולבנון.« סוכנויות הידיעות, ביירות « לבנון: נדרוש החזרת 7 כפרים בגליל ופיצוי; חיזבאללה: הפיגועים לא ייפסקו בעת המו"מ