המשטרה חוקרת חשד למעשים מגונים סדרתיים בישיבת מרכז הרב בירושלים

זאב סולטונוביץ חשוד במעשים מגונים בתלמידים במשך 14 שנה * נחקר חשד גם לשיבוש הליכי משפט * שליחים הזהירו את המתלוננים מפגיעה בפרנסתם וממניעת שידוך ראוי

משטרת ירושלים חוקרת תלונה שהתקבלה לפני שלושה שבועות, שלפיה ביצע שזאב סולטובוניץ, מורה בישיבת מרכז הרב בירושלים, מעשים מגונים סדרתיים בתלמידים בוגרים בישיבה והתעלל בהם מינית. נודע, כי שלושה צעירים, שאינם קטינים, שלמדו בישיבה כבר אותרו ומסרו עדויות. על-פי החשד ביצע זאב סולטונוביץ את המעשים המגונים במשך 14 שנה.

התלמידים התלוננו בעבר בפני ראשי ישיבת מרכז הרב על המעשים המגונים, וראשי הישיבה השיבו להם שאין בסיס לטענותיהם.

המתלוננים לא הרפו, ולאחר שבישיבה דחו את תלונותיהם פנו לרב הראשי לשעבר, אברהם שפירא, שמינה את מנחם בורשטיין לבודק תלונותיהם. גם הוא טען שאין ממש בתלונות.

לאחר מכן הגיעו שליחים לבתי המתלוננים ואיימו עליהם שאם לא ירפו מהתלונות ייפגע הציבור הדתי קשות והתלונות ישמשו כלי ניגוח בידי החילוניים. נוסף על כך הזהירו השליחים את המתלוננים שפרנסתם תיפגע ולא יימצא להם שידוך ראוי.

חרף האיומים הם החליטו להתלונן במשטרה, שהחלה לגבות עדויות. המשטרה גם בודקת חשד שלאחר רצח רבין הרים זאב סולטונוביץ כוסית לחיים ואף ציין שאם יגאל עמיר לא היה רוצח את רבין, היה עושה זאת בעצמו. נוסף על כך תחקור המשטרה חשדות לנסיונות לשיבוש חקירה.

בישיבת מרכז הרב הכחישו את הטענות והדגישו שזאב סולטנוביץ לא משמש רב או מורה מן המניין.

נודע, כי סלטונוביץ לימד בישיבת מרכז הרב פילוסופיה יהודית. הוא גם שימש מורה בישיבות הר ברכה ובית אורות ובעבר לימד גם בישיבת גוש עציון.« שירות גלובס « המשטרה חוקרת חשד למעשים מגונים סדרתיים בישיבת מרכז הרב בירושלים « זאב סולטונוביץ חשוד במעשים מגונים בתלמידים במשך 14 שנה * נחקר חשד גם לשיבוש הליכי משפט * שליחים הזהירו את המתלוננים מפגיעה בפרנסתם וממניעת שידוך ראוי