ממשלת ישראל: לעקור מן השורש מילים פייסניות המכסות על שנאה

ביילין: הקנצלר האוסטרי מכר את נשמתו לשטן; רן כהן: לנתק היחסים

ממשלת ישראל הביעה היום (א') דאגה עמוקה נוכח כינונה של הממשלה החדשה באוסטריה. "הלקח ההיסטורי של תקופת השואה מלמד, כי אין לקבל תופעות שכאלה, אין להן שום צידוק ואין להאמין למילים פייסניות המכסות אידיאולוגיה הדוגלת בשנאה וגזענות. יש לעקור תופעות שכאלה מן השורש", נאמר בהודעת הממשלה.

הממשלה מסיימת את הודעתה בקביעה, כי מדובר ביום שחור לדמוקרטיה האוסטרית וביום עצוב למשפחת האומות החופשיות. ישראל קוראת לאומות הנאורות בעולם לעשות מעשה ולהוקיע ולגנות את התופעה.

ראש הממשלה, אהוד ברק, ושר החוץ, דוד לוי, הדגישו בישיבה, כי ישראל אינה לבדה במאבק נגד הממשלה החדשה באוסטריה. ארה"ב והאיחוד האירופי הודיעו על שורה של צעדים שינקטו כלפי אוסטריה, בעקבות כינון הממשלה החדשה.

ברק ציין, כי בשיחותיו עם מנהיגים בעולם הבהיר, כי יש צורך במאמץ עקבי ורצוף, אפילו יארך חודשים, בעקבות הקמת הממשלה החדשה באוסטריה. ברק אמר עוד, כי ישראל אינה יכולה להסס ולגמגם בנושא זה.

שר התעשיה והמסחר, רן כהן, קרא בישיבת הממשלה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם אוסטריה. שר המשפטים, יוסי ביילין, אמר, כי הקאנצלר האוסטרי וולפגנג שיסל "מכר את נשמתו לשטן", והציע לבחון מחדש את מכלול היחסים בין ישראל לבין אוסטריה, בכל התחומים.

שגריר ישראל באוסטריה, נתן מירון, אמר בישיבת הממשלה, כי כניצול שואה, עורר בו חלחלה מראה חגיגות השמחה של תומכי היידר, לבושי חליפות העור.

מרכז הארגונים של ניצולי השואה בירך היום על החלטת להחזיר את השגריר באוסטריה ועל ההערכה מחדש על יחסי ישראל-אוסטריה. הארגון אומר:

"אנו היהודים לא שכחנו את התפקיד המרכזי שמילאו היהודים במחצית השנייה של המאה הקודמת בתחומי החיים השונים באוסטריה ובעיקר בתחומי הכלכלה והתרבות, בעת שאוסטריה היתה מרכז תרבות יהודית וערש הציונות המדינית. אנו קוראים לרוב העם האוסטרי להתעשת בטרם הגל העכור הזה ישטוף את הארץ כולה".« שירות גלובס « ממשלת ישראל: לעקור מן השורש מילים פייסניות המכסות על שנאה « ביילין: הקנצלר האוסטרי מכר את נשמתו לשטן; רן כהן: לנתק היחסים