מפרק זמני לבעלי "פנינת דן" בירושלים; החוב לדיסקונט - 170 מיליון שקל

ביהמ"ש העליון דחה ערעור של חברת ג'רוזלם אינטרנשיונל על החלטת הפירוק של המחוזי

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ה') למנות מפרק זמני לחברת ג'רוזלם אינטרנשיונל, הבעלים של מלון פנינת דן בירושלים. החברה נמצאת בבעלות משפחת דריימן.

הצו ניתן בעקבות החלטה של שופט ביהמ"ש העליון, אליעזר ריבלין, אשר דחה בקשה של החברה להתיר לה לערער על החלטת נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, ורדימוס זיילר, למנות לה מפרק זמני.

הצו ניתן לבקשת בנק דיסקונט, הטוען שהחברה חייבת לו 170 מיליון שקל. החברה טענה, כי היה עליה לפרוע רק חלק מהחוב. זיילר נעתר בחודש ספטמבר שעבר לבקשת הבנק, שהוגשה באמצעות עוה"ד רוני ועופר פיינשטיין ויאיר גרין.

עם זאת, דחה זיילר את ביצוע ההחלטה, על מנת לאפשר לחברה לבקש רשות ערעור לביהמ"ש העליון. זיילר קבע פרוצדורת ביניים, לפיה הבעלים הפקידו בידי עו"ד חיים סמט כנאמן 2 מיליון שקל, על מנת לכסות הפסדים תיפעוליים. במקביל התמנה רו"ח אייל הנדלר ממשרד ברייטמן-אלמגור כבודק על ההוצאות, וזאת על מנת לאפשר את המשך תיפעול המלון.

שלשום (ג') דחה בית המשפט העליון את בקשת רשות הערעור, והיום החליט זיילר על כניסת הפירוק לתוקף באופן מיידי. פיינשטיין הודיע, כי בתוך 30 יום תכונס אסיפת נושים.

ריבלין ציין בהחלטתו, כי בית המשפט המחוזי ישקול מחדש את שאלת הפירוק, אם חברת ג'רוזלם אינטרנשיונל תביע נכונות אמיתית לפרוע חוב שאיננו במחלוקת. עוד נאמר, כי הבנק הביע נכונות לחזור בו מבקשת הפירוק בתנאים מסויימים.

במקביל הוארכה היום כהונתו של הנדלר כמפקח, ועו"ד יאיר גרין מונה כמנהל מיוחד למלון. (רע"א 7910/99).« מאת שמואל דקלו « מפרק זמני לבעלי "פנינת דן" בירושלים; החוב לדיסקונט - 170 מיליון שקל « ביהמ"ש העליון דחה ערעור של חברת ג'רוזלם אינטרנשיונל על החלטת הפירוק של המחוזי