המשטרה: ההמלצה להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו אינה בפרשת המתנות

ההמלצה שהגישה המשטרה אתמול (ג') לפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד בנימין נתניהו ורעייתו, שרה, אינה כוללת המלצה להעמיד לדין את בנימין נתניהו בפרשת המתנות. כך הודיעה היום המשטרה.

אי הבהירות בנושא זה נוצרה, בעקבות ההודעה הרשמית שמסרה אתמול המשטרה, לפיה חשודים נתניהו ורעייתו ב"גניבה ע"י מורשה והפרת אמונים" וכי "קיימת תשתית ראייתית לכאורה להגשת כתבי אישום בכל אחד מן הסעיפים שפורטו לעיל".

מההודעה עלה הרושם המוטעה, כי המשטרה ממליצה להגיש כתב אישום נגד נתניהו, הן בפרשת עמדי והן ב"פרשת המתנות" וכך גם דיווחו חלק מאמצעי התקשורת, שציטטו מתוך הידיעה: "נמצא כי כ-700 מתנות בערך של כ-400,000 שקל, הוצאו, שלא כדין, ע"י בני הזוג נתניהו עם פינוי בית ראש הממשלה, ביחד עם רכושם הפרטי ומבלי שלאיש במשרד ראש הממשלה היה ידוע על כך".

בהמלצות הפרטניות נקבע, כי מומלץ להגיש כתב אישום נגד "מר נתניהו בגין קבלת שוחד, נסיון לקבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט".

כנגד שרה נתניהו מומלץ להגיש כתב אישום בגין "ניסיון לקבל דבר במרמה וגניבה ע"י מורשה". ההמלצה ביחס לשרה נתניהו מתייחסת הן לפרשת עמדי והן לפרשת המתנות. על ההודעה שפורסמה חתום תנ"צ מירי גולן (מפקדת היחידה), סנ"צ נחום לוי (ראש המפלג) ואחרים.

בבדיקה שהתקיימה היום התברר, כי מן ההודעה נוצר רושם מוטעה ולמעשה, אין המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בנימין נתניהו בפרשת המתנות וכי המלצתה מתמקדת בפרשת עמדי, במסגרתה חשוד נתניהו בקבלת טובות הנאה ובקבלת שוחד מהקבלן עמדי בהיקף של כ-200,000 שקל.« מאת יואב יצחק « המשטרה: ההמלצה להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו אינה בפרשת המתנות