נגה תשקיע 2.5 מיליון שקל בהפקת 11 סרטים דוקומנטריים

נגה תקשורת בחרה 11 סרטים דוקומנטריים חדשים, שיופקו במסגרת הפקות המקור של ערוץ 8, כחלק ממחוייבות חברות הכבלים בהפקות מקור, בתקציב של 2.5 מיליון שקל. הסרטים נבחרו מתוך 150 הצעות שהוגשו לנגה בחודשים האחרונים.

לדברי מנהלת תוכניות המקור בערוץ 8, עמית ברויאר, מספר ההצעות שנבחנו במחזור האחרון היה הגדול ביותר, וסכומי ההשתתפות של הערוץ בפרויקטים גדול משנים קודמות. לדבריה, חלק מהפרויקטים שנדחו בשלב זה, יעלה לדיון נוסף במהלך השנה.

6 סרטים מתוך הנבחרים, ארבעה שנבחרו השנה ("הנדון: אורי אבנרי", "שלוש נשים", "שועל גבול", "החור הכחול") ושניים שנבחרו בעבר ("אואזיס", "הצלם הנשכח") נבחרו על ידי ועדה בינלאומית לייצוג בפורום הקואופרודוקציות הבינלאומי שיתכנס בפסח בתל-אביב.

הסרטים שנבחרו: "קן לבזים של תרצה", על מעקב אחרי חולת סרטן העוסקת בחינוך ומטפחת פרויקט שימור הבז האדום. בימאית/מפיקה: אתי גדיש דה לנגה; "הנדון: אורי אבנרי", סיפור חייו ופועלו של האיש. בימאי: יאיר לב, מפיק: דורון צברי; "השכן של ישו", סיפורו של המתאגרף ג'יהד אבו לשין מנצרת, שהגיע לאליפות העולם. בימאי: דוקי דרור, מפיק: דוקי דרור-זייגוט פילמס; "מכתב אל הילדים שלי", סיפורה של שושלת משפחת ויגודר/אביעד, עתירת הדרמה, בימאית/מפיקה: מיכל אביעד; "יהודי מאוריציוס" של המפיקה שולה שפיגל; "שלוש נשים", על שלוש אלמנות שמתגוררות בבית אחד בחברון, שעל גגו מוצבת עמדת חיילי צה"ל. במאיות/מפיקות: ענת אבן, עדה אושפיז.

עוד יופקו: "קוקון", דיוקנו ויצירתו של האמן מוטי מזרחי. במאי/מפיק: עמית גורן; "את יודעת לאן את נוסעת", על אורח חייה המיוחד של העיתונאית עמירה הס. בימאית: יפעת קידר, מפיק: נועם שלו/היי לייט סרטים; "שועל גבול", סיפורו של סוחר מרצועת הביטחון וגורל משפחתו החיה בביירות. במאים/מפיקים: נורית קידר, רון רותם; "השכנים של סבתא שלי" על יומיום של בית קברות במרכז הארץ. במאית: עפרה שראל-קורן, מפיק: מרק רוזנבאום/טרנספקס הפקות; "החור הכחול", על מוקד המשיכה המסוכן לצוללנים בסיני. במאים/מפיקים: אילייה סידס ונירה שרמן.« אביבה קרול « נגה תשקיע 2.5 מיליון שקל בהפקת 11 סרטים דוקומנטריים