רק האהבה תנצח

בשם האהבה (ארה"ב, 1999). קווין קוסטנר אוהב בייסבול וזהו השלישי מבין סרטיו שעוסק בנושא, דנה סטיבנס עיבדה לתסריט את ספרו של מייקל שארה, שהיה לרב מכר בזמנו.

זהו סיפורו של ביל צ'אפל (קוסטנר), שחקן בייסבול לא צעיר, אבל כוכב גדול, שקבוצתו מתקשה להתקיים בלעדיו.

יום אחד הוא מקבל שתי בשורות איומות. האחת, שקבוצתו נמכרת ושכנראה סיפור הכוכבות הסתיים. הבשורה האיומה השנייה נוגעת לאהובתו ג'ין (קלי פרסטון), שמודיעה לו שנמאס לה ממנו והיא נוטשת.

הסיפור מורכב מזיכרונותיו במהלך המשחק המכריע, שבו הוא כנציג דטרויט, אמור להביס את ניו-יורק, המארחת. עד הרגע המכריע הוא מנסה לאחוז בקרעי חייו, להבין מה קרה לו ולחברתו ואיך בדיוק הוא אמור להשיבה אליו.

הגוף בוגד בו, גם בגלל הגיל וגם בגלל פציעה קשה בידו הימנית, ואף על פי כן ולמרות הכל ובשם האהבה, כמובן, הוא עוד יגשים את החלום האמריקני.

ביים: סאם ריימי, שחקן חיזוק: ג'ון ס. דיילי. 137 דקות.

צעקה 3 (ארה"ב, 2000). הנה מגיע סוף סוף החלק השלישי בסדרת סרטי "הצעקה" ובו תיפתר התעלומה המזוויעה והשקט ישוב על כנו. הפעם מדובר בפרודיה על סרטי האימה מן הסוג הזה, כך שזה לא רק מפחיד.

הכל התחיל בקמפוס בעיירה שקטה, שסדרה של רציחות מערערת את אורח חייה השלו. נב קמבל (מהסדרה "שולחן לחמישה"), המגלמת את סידני פרסקוט, מככבת גם כאן.

את התסריט המקורי כתב קווין ויליאמסון, ואת הנוכחי אהרון קרוגר, שמבקש להעניק למתעניינים ולמודאגים את הפתרון באופן הברור והמנומק ביותר, בלי לוותר על סדרת רציחות נוספות והרבה הרבה דאגות.

את דואי ריילי, ידידה המסור של סידני, מגלם דייויד ארקט, שמקיים יחסי אהבה-דחייה עם העיתונאית-סופרת, המעצבנת, ג'יל וותרס (קורטני קוקס), שאגב נישאה בתום ההפקה לארקט, ווס קראבן ביים, בפעם השלישית, והמוסיקה היא של מרקו בלטומי. 112 דקות.

זה הסיפור שלנו (ארה"ב, 1999). 15 שנה הם חיים כזוג נשוי, מאושרים, מגדלים בנחת את שני ילדיהם. היא קייטי ג'ורדן (מישל פייפר) והוא בן (ברוס וויליס). היא כותבת תשבצים לפרנסתה והוא סופר, היא מנדנדת ומעיקה והוא חי בעולם הדימיון, מנותק ממנה רגשית.

היא רוצה שינוי. הוא רוצה שינוי. הם אוהבים, אבל לא יכולים יותר ביחד. ואז, בשעה שהילדים שוהים בקייטנה, הם מחליטים להיפרד לתקופת ניסיון. האם ישובו לחיות ביחד? האם היא תפסיק לנדנד והוא יהיה רגיש יותר, ואולי ממתינות להם עוד 15 שנים של שחיקה דומה, אולי אף גרוע מזה? הבמאי, רוב ריינר ("מיזרי"), החליט ליצור קומדיה רומנטית ממקום בלתי צפוי, שהרי הקומדיה הרומנטית שייכת לעולמם של הרווקים. ריינר החליט לשנות סדרי עולם, וכל זה על בסיס היכרות קרובה עם הנושא. אלן ז'וויבל כתב וגם הפיק, עם רעייתו, ג'סי נלסון. ריינר מגלם גם את ידידם הטוב של השניים ואשתו היא ריטה וילסון. 96 דקות.

« נסים דיין « רק האהבה תנצח «