שיתוף פעולה יצירתי של 18 שנים, שהוליד הרבה מחלוקות וסערות בעולם הפרסום והשיווק הבינלאומי, בא אל קיצו בסוף השבוע: ענקית האופנה הנודעת בנטון נפרדה מן הצלם שלה, אוליביירו טוסקאני, שקנה את עולמו בצילומים הנועזים שייחדו את מודעות הפרסום של בנטון.
הניתוק פורסם בשבת ברומא בהודעה קצרה של בנטון, המודה לטוסקאני על "תרומתו היסודית לניו-אדוורטייזינג". מעבר לכך אין בהודעה דבר על סיבת הניתוק.
אישתו של טוסקאני ציינה, ש"אחרי כל כך הרבה שנים, ההחלטה על פרידה היתה הדדית".
מודעות הפרסומת של טוסקאני, שלא נרתעו מלהשתמש בתמונות מזעזעות ופורצות-שיגרה, כמו אנשים גוועים מאיידס, תינוקות בני-יומם, רוצחים נידונים, סוסים מזדווגים, נזירות וכמרים מתגפפים - עוררו תגובות מנוגדות של תהילה ודחייה.
יש שהיללו אותן כאקטיביזם חברתי נטול פחד, אחרים אמרו שאין הן אלא ניצול גס.
הצלם עצמו אמר פעם, ש"אין דבר כזה, להרחיק לכת יותר מדי". ידידותו של טוסקאני עם לוציאנו בנטון, שהעניק לו יד חופשית לחלוטין, נעשתה אגדה. טוסקאני הישווה פעם את פטרונו לאפיפיור רנסנסי ואת עצמו למיכאל אנג'לו.
ברקע הדברים מזכירים גם, שרשת סירס רובק האמריקנית הסירה לפני כשלושה חודשים את קו מוצרי בנטון מחנויותיה, אחרי מחאות ואיומי החרמה של קבוצות המגנות על זכויות קורבנות, ואילו מדינת מיזורי תובעת את בנטון על אחד מן הקמפיינים שלה, בטענה שהחברה מוליכה שולל קונים.
טוסקאני, המכונה גם "הילד הרע של ענף הפרסומת", משמש גם כקריאטיב דירקטור בטוק מגאזין של טינה בראון, ובימים אלה הוא עושה בארה"ב בענייני כתב העת.« מאת אליהו חסין « לאחר 18 שנים - בנטון נפרדה מהצלם האגדי שלה « אוליביירו טוסקאני קנה את עולמו בצילומים הנועזים, ולעיתים מזעזעים, שייחדו את מודעות הפרסום של בנטון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.