צים עומדת לרכוש 6 אוניות גדולות ב-300 מיליון דולר

צים: "ההשקעה - כדי שנישאר בין 15 חברות הספנות הגדולות בעולם"

חברת הספנות צים עומדת לסכם בקרוב עיסקה לרכישת שש אוניות חדשות, בהשקעה של כ-300 מיליון דולר. האסיפה הכללית של בעלי המניות אמורה לאשר, בעוד מספר שבועות, את העיסקה. האוניות יתגברו את צי החברה בקווים הגלובליים. טרם הוחלט אם הרכישה תהיה משותפת לצים ולחברת אחים עופר, או של צים בלבד.

זה יותר משנה נשלטת חברת צים ע"י אחים עופר, שבבעלותה נמצאת שנים רבות חברת אחים עופר ספנות.

האוניות שיירכשו - שהן גדולות מאוד - מסוגלות לשאת מכולות גדולות במיוחד. הן ייכנסו לשירות הגלובלי של החברה. מסלולו של שירות זה מתחיל בנמל חיפה, חוצה את הים התיכון, האוקיאנוס האטלנטי, דרך תעלת פנמה, ומשם הוא מגיע לאוקיאנוס הפאסיפי ולסין. האוניות חוזרות באותו מסלול, מנמל שקו שבדרום סין.

האוניות החדשות יחליפו 7 אוניות קיימות, שיועברו לשירות גלובלי אחר של החברה. מסלולו של שירות זה עובר בין מזרח הים התיכון, דרך תעלת סואץ, לאוקיאנוס ההודי ולמזרח הרחוק, לאוקיאנוס הפאסיפי ולחוף המערבי של ארה"ב. שירות זה מפוצל כיום בין שני שירותים נפרדים, הפועלים עם אוניות בעלות קיבולת קטנה יותר.

השינויים אמורים להתבצע בשנת 2002. באותה הזדמנות מתכוונת החברה לערוך גם מספר שינויים במדיניותה המסחרית, בהם הגדלת ההובלה של מכולות קירור.

גורמים בחברה אמרו, כי "האוניות החדשות נדרשות, בין היתר, כדי שצים תמשיך להיות חברה דומיננטית. צים נמנית עם 15 חברות הספנות הגדולות בעולם".« מאת דוד חיון « צים עומדת לרכוש 6 אוניות גדולות ב-300 מיליון דולר « צים: "ההשקעה - כדי שנישאר בין 15 חברות הספנות הגדולות בעולם"