"דו"ח רפפורט": אתר המסחר הישראלי ביהלומים "דיאמונד פלור" מפר זכויות היוצרים שלנו

מרטין רפפורט, בעליו של "דו"ח רפפורט", מחירון היהלומים הבינלאומי, התריע בפני אתר המסחר הישראלי ביהלומים, DiamondFloor.com, כי האתר מפר את זכויות היוצרים שלו. לא ידוע אם בשלב זה הגיש רפפורט תביעת זכויות יוצרים נגד "דיאמונד פלור".

לטענת רפפורט, האתר משתמש במילה "list" כדי להתייחס לרשימת מחירים, הלקוחה מתוך המחירון שלו. במכתב של רפפורט הוא דרש, כי האתר יפסיק את השימוש במילה "list" בטבלאות מסויימות באתר. זאת, בטענה שהאתר משתמש בטרמינולוגיה שלרפפורט יש עליה זכויות יוצרים.

מנכ"ל דיאמונד פלור ישראל, רון גרינפלד, אישר, כי המכתב התקבל בחברה. הוא ציין, כי לא ידוע לו אם רפפורט הגיש כבר תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים. לדבריו, הסוחרים באתר שמציעים יהלומים למכירה מציגים בטבלה, תחת המילה "list", את המחירים המבוקשים עבור היהלומים.

לדבריו, הסוחרים מציגים מחירים כראות עיניהם, וייתכן שחלקם מחליטים להסתמך בקביעת המחיר על מחירון רפפורט, דבר שעליו לאתר אין כל שליטה.

"דיאמונד פלור" הוקם בסוף 99' כבורסה מקוונת ראשונה למסחר B2B (בין עסקים) ביהלומים. האתר פתוח לסוחרים בלבד, ומאפשר מסחר באבנים, ולאחרונה, גם ניהול מו"מ. המערכת מגובה במשרדים מקומיים בבורסות היהלומים המובילות בעולם, כמו בלגיה, ניויורק והונג-קונג. סידורי האבטחה מחמירים, כדי למנוע גניבות. אחד מבעלי האתר הוא הנשיא לשעבר של התאחדות תעשייני היהלומים, אורי שוורץ.« מאת קרן צוריאל « "דו"ח רפפורט": אתר המסחר הישראלי ביהלומים "דיאמונד פלור" מפר זכויות היוצרים שלנו