חילן טק: השלד הבורסאי של עיתון טלגרף מגיע לבורסה בתל-אביב

השלד נמכר בשנה שעברה לבעלי השליטה בחברת חילן, ועתה תירשם חילן טק למסחר על ידי גיוס של 4 מיליון שקל

לא ממש הנפקה, אלא יותר רישום למסחר. חילן טק, שהיא הגלגול הנוכחי של השלד הבורסאי בוול-סטריט של עיתון העסקים טלגרף, תרשום ביום ראשון הקרוב את מניותיה למסחר בבורסה בתל-אביב, ותגייס אגב כך גם סכום קטן של 4 מיליון שקל, בהנפקת מניות לציבור, בעיקר לצורך כיסוי עלויות הרישום למסחר והחזר הלוואה לבנק.

ההיסטוריה של חילן טק מתחילה בדצמבר 92', אז ייסדה קבוצת משקיעים בראשות דברת- שרם ואבי טיומקין את עיתון העסקים טלגרף. פחות משנה אחרי שהתחיל לפעול כבר יצא טלגרף בהנפקת מניות בוול-סטריט, בה גייס 25 מיליון שקל. הכספים שהשקיעה קבוצת המשקיעים, ביחד עם כספי ההנפקה בוול-סטריט, וכספי הקצאות פרטיות שביצעה החברה, הספיקו לתפעל את העיתון עד מאי 96'. ההפסדים הכבדים של טלגרף גרמו, בסופו של דבר, לסגירת העיתון.

שלוש שנים שכב השלד הבורסאי של טלגרף ברשימת ההשקעות של דברתשרם (שהפכה עם הזמן לשרם-פודים-קלנר). לפני כחצי שנה, באוקטובר 99', רכשה קבוצת משקיעים בראשות צבי בארנבוים את השליטה בשלד, תמורת סכום הנמוך מחצי מיליון שקל. תוך זמן קצר הוכנסה לשלד הפעילות של חברת חילן, אשר בבעלות בארנבוים, וזאת תמורת כ-82 מיליון שקל. עיקר המימון לרכישה התקבל באמצעות הלוואה מבנק הפועלים. 2 מיליון שקל מכספי תמורת ההנפקה של חילן טק, המהווים %90 מהתמורה נטו, מיועדים לפירעון חלקי של אשראי זה.

עסקי חילן כוללים בעיקר מתן שירותים של עיבודי שכר כלשכת שירות ללקוחות שונים. %76 עד %78 מכלל הכנסותיה של חילן בארבעת השנים האחרונות התקבלו מהענקת שירותי עיבוד שכר ללקוחות.

חילן טק מציינת כי על 500 לקוחותיה נמנים גופים עתירי כוח אדם, כגון אוניברסיטת תל-אביב, הטכניון, שלושת הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי ודיסקונט), חברות הביטוח כלל ואררט, עיתוני הארץ, ידיעות אחרונות ומעריב, אלישרא, חברת החשמל, התעשייה הצבאית, ועוד חברות תעשייתיות, מוסדות רפואיים וגופים רבים נוספים.

חילן טק מציגה בדו"חות הכספיים פרופורמה צמיחה רצופה בהכנסות, ומעבר מהפסד לרווח בשנת 99'. את הרבעון הראשון של 2000 סיימה החברה עם רווח נקי של 2.1 מיליון שקל, ממחזור הכנסות של 22.3 מיליון שקל. הרווח ברבעון אמנם גדל, אבל הרווחיות ברבעון המקביל (פרופורמה) היתה גבוהה יותר: הרווח הנקי הסתכם ב-2.2 מיליון שקל ממחזור של 18.6 מיליון שקל. הירידה ברווחיות נבעה מהוצאות מימון גבוהות, יחסית, ברבעון הראשון של 2000, אשר נבעו מהמדדים השליליים. מנהלי החברה מציינים כי בעקבות ההנפקה הם מתכוונים להעביר את התחייבויות החברה למסלול צמוד למדד ובכך לנטרל את השפעת המדד על הוצאות המימון של החברה.

שני המנכ"לים המשותפים של חילן טק הם רמי אנטין וצבי בר-נס ניסנסון. לקראת ההנפקה נחתם עם השניים הסכם העסקה חדש, לפיו יקבלו שכר ואת כל התוספות המקובלות. עלות השכר החודשית של כל אחד מהמנכ"לים לחברה היא 71 אלף שקל (1.7 מיליון שקל לשניהם יחד בשנה). בנוסף לשכר, קיבלו השניים אופציות לא סחירות בשווי תיאורטי כולל של 3.8 מיליון שקל.« מאת שלמה פרידמן « חילן טק: השלד הבורסאי של עיתון טלגרף מגיע לבורסה בתל-אביב « השלד נמכר בשנה שעברה לבעלי השליטה בחברת חילן, ועתה תירשם חילן טק למסחר על ידי גיוס של 4 מיליון שק