דוד אגמון הגיש קובלנה פלילית נגד בכירי "ידיעות אחרונות" בטענה לדיבה

מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, תא"ל (מיל.) דוד אגמון, הגיש קובלנה פלילית פרטית נגד העורך האחראי של "ידיעות אחרונות", ארנון מוזס, העורך משה ורדי ושלושה עיתונאים, בטענה להוצאת לשון הרע.

התביעה הוגשה בידי אגודת מונדרגון, העוסקת בשיווק קרקעות לישראלים ממערב לאוסטרליה. הנתבעים הנוספים הם עורך "7 ימים" לשעבר, דורון אחיעזר, והכתבים מודי קרייטמן ושוש מולא. עילת התביעה היא כתבה שפורסמה ב"7 ימים" במאי השנה.

בכתבה הוצג אגמון כמי ש"משווק אדמות וירטואליות באי טרופי בשיטת הפירמידה. יש לו שותפים מפוקפקים וגם מאות קונים תמימים". היתה זו כתבת השער של "7 ימים", והיא הוזכרה באותו יום בתשדירי הפרסומת של העיתון ברדיו.

אגמון טוען, כי הכתבה היתה שקרית, כותביה התעלמו מן העובדות, נהגו בזדון ולא נתנו לו הזדמנות הוגנת להציג את העובדות הנכונות. בין היתר נטען בקובלנה, כי קיים הסכם תקף בין אגמון לבין ממשלת האי ואנואטו, אשר נחתם כדין בידי סגן ראש הממשלה (ולא בידי שר החוץ, אשר תואר בכתבה כאדם מושחת).

עוד טוען אגמון, כי קרייטמן יצר קשר עם עיתונאי באי, הידוע בעוינותו למשטר, וזה פירסם כתבת ביקורת על נכונות הממשלה להתקשר בהסכם עימו. לדברי אגמון, כתבה זו "לוותה בקונוטציות אנטישמיות ואנטי-ישראליות מובהקות".

טרם הוגשה תגובת המשיבים.