דירקטוריון דור אנרגיה אישר רכישת 20% ממניות פיצה האט

דירקטוריון חברת דור אנרגיה אישר אתמול (א') רכישת 20% ממניות חברת פיצה האט ישראל, תמורת 3.2 מיליון דולר. על פי ההסכם, תרכוש החברה מבעלי השליטה בפיצה האט 20% מהמניות, והשותפות תקצה לה 5% נוספים, כך שבסה"כ תחזיק דור אנרגיה ב-25% ממניות החברה.

הסכם הרכישה מאפשר לדור אנרגיה להגדיל את אחזקותיה בפיצה האט ישראל בשלושת השנים הקרובות עד לשיעור של 50%, לפי שווי שותפות של 13 מיליון דולר.

חברת פיצה האט ישראל היא בעלת הזיכיון להקמה והפעלת סניפי פיצה האט וקנטקי פרייד צ'יקן בישראל. החברה מפעילה היום 45 סניפים בכל רחבי הארץ, ובתוכם 8 סניפי KFC.

דור אנרגיה נרכשה לא מכבר על ידי חברת אלון, שבשליטת איש העסקים דודי ויסמן, ובמידה והשקעתה של דור ברשת פיצה האט תתממש - תעמיד החברה לרשת הלוואה בסך של 2.2 מיליון דולר. על פי תנאי ההסכם, ניתן יהיה להמיר הלוואה זו לזכויות בחברה, כך ששיעור האחזקות של דור אנרגיה בפיצה האט ישראל עשוי להסתכם ב-36%.

לדברי מנכ"ל פיצה האט ישראל, שלמה דהוקי: "למרות התחרות הקשה בשוק המזון המהיר בכלל ובענף הפיצות בפרט, תזרים המזומנים של פיצה האט הוא חיובי. ההון שיוזרם לחברה מדור אנרגיה יאפשר לה להשלים בתוך שנה עד שנתיים את פריסתה, ולחנוך 60-50 סניפים חדשים, כך שמספר הסניפים הכולל של הרשת יתקרב למאה". (ראה הרחבה ב"שוק ההון")