הושלמה מכירת החברה להשקעות של הבנק לפיתוח התעשייה לאמפא

לאחר שביהמ"ש דחה בקשת משקיעים מאיטליה לאסור ביצוע העיסקה

הבנק לפיתוח התעשייה הודיע היום (א'), כי קיבל לידיו 106 מיליון שקל מחברת אמפא השקעות, תמורת מכירת חלקו (50%) בחברה להשקעות, המשותפת לו ולמדינה. מימוש העסקה התאפשר לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה בסוף השבוע את בקשתה של קבוצת משקיעים מאיטליה להוציא צו מניעה זמני נגד ביצוע העסקה.

החברה להשקעות של הבנק לפיתוח התעשייה היא בעלת אחזקות ב-25 חברות העוסקות בתחומי הנדל"ן, הכספים וההיי-טק. החברה היתה בבעלות שווה של הבנק ושל המדינה. הבנק ביקש להגדיל את חלקו בחברה, אולם המדינה סירבה. בעקבות זאת הוחלט למכור את החברה לגורם שלישי, באמצעות מיכרז. במיכרז זכתה אמפא השקעות (חברה בת של אמפא, משווקת אמקור). אמפא השקעות הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר: 212.3 מיליון שקל.

הקבוצה האיטלקית ביקשה להכריז עליה כעל הזוכה במיכרז, או, לחלופין, לערוך מיכרז חדש. בין השאר, טענה הקבוצה שהצעתה היתה גבוהה יותר. בית המשפט דחה את הטענות, בנימוק שהקבוצה לא ציינה את הסכום שהיא מוכנה לשלם תמורת האחזקות, בניגוד לתנאי המיכרז. הקבוצה האיטלקית הציעה לשלם 10% יותר מההצעה הגבוהה ביותר שתינתן במכרז, אך לא נקבה בסכום מסוים.

מעריכים, שהבנק לפיתוח התעשייה ירשום, בעקבות העיסקה, רווח הון של 15-14 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. דובר הבנק אמר בעניין זה, שעדיין לא ידוע מה יהיה הרווח. בעקבות המכירה, הודיע הבנק לפיתוח התעשייה על הקמת מערך השקעות ריאליות חדש, שיפעל במסגרתו ויתמקד בהשקעות בתחומי ההיי-טק. המערך ינוהל על-ידי דוד בלאס, ששימש עד כה מנהל חברת ההשקעות של הבנק, ויהיה באחריות יו"ר הבנק, דוד בורוכוב, ומנכ"ל הבנק, יהושוע איכילוב.