הרפורמה הצליחה, אבל המחירים לא ירדו

אומנם הרפורמה בדלק לא הובילה להורדת המחירים המיוחלת, ויש הטוענים שמבחינת הגברת התחרותיות היא לא היתה הצלחה גדולה, אבל ויסמן לא מסכים לכך. "בניגוד למה שחושבים", הוא אומר, "הרפורמה בשוק הדלק כן היתה הצלחה גדולה מאוד. גופים גדולים במשק רוכשים כיום מוצרי דלק במחירים זולים במיוחד, וזה לא היה בעבר. לדעתי, זה גם גרם לחברה גדולה כמו חברת החשמל להוזיל את מחיר החשמל.

"אני חושב גם שבתחנות יש תחרות לא רעה. אין כמעט תחנה שלא נותנת הנחות או עורכת מבצעים. צריך לזכור שמחיר הבנזין לצרכן מורכב ברובו ממסים שגובה המדינה - 70% - ועל-כן מרחב התמרון הוא קטן, כך שגם הנחה של 5 אגורות לליטר היא משמעותית.

"כאשר הממונה על ההגבלים החליט בשעתו שחברות הדלק הוותיקות ישחררו עשרות תחנות דלק מחוזיהן ארוכי הטווח, כדי להרחיב את הרפורמה, חברות הדלק חשבו שהוא עושה זאת רק למען הפרוטוקול. בשל כך, נאלצנו להיגרר למאבק משפטי כנגד חברת פז. בסופו של דבר הצלחנו להעביר שלוש תחנות מפז לאלון. גם החלטה זו של הממונה היוותה חלק מהצלחת הרפורמה".