קריאו-סאיטקס מפזרת פינגווינים באיזורי היי-טק

שלב חדש בקמפיין של מיליון דולר לבניית מותג וגיוס עובדים

חברת סאיטקס, מחלוצות ההיי-טק הישראלי, מנסה לחזור למפה תוך מיתוג מחדש תחת השם קריאו סאיטקס, כחלק ממהלך של גיוס כוח אדם. אחרי שיצאה בתחילת החודש בקמפיין טלוויזיה לאתר הדרושים של החברה, היא פותחת בשלב שני של הקמפיין - הפעם מתחת לקו.

משרד הפרסום גיתם-BBDO בשיתוף חברת פרומרקט, הפיקו קמפיין חוצות, במסגרתו יוצבו באתרים שונים במרכז הארץ 200 פסלי פינגווינים שעוצבו על ידי כ-100 אמנים ומעצבים ישראלים, ביניהם: אידית גודיק, אורי פינק, מישל קישקה, טובל'ה, גדעון אוברזון, איתן, חגית שחל ועוד. כל אחד מהפינגווינים בגובה של כ-2 מטר ובמשקל של כ-2 טון. לאחר מספר חודשים יימכרו הפסלים במכירה פומבית ותמורתם תועבר לקהילה המקומית.

היקף הקמפיין למעלה ממיליון דולר. נשיא קריאו סאיטקס, ארז מלצר, אמר כי ההתמודדות עם המשימות התדמיות של החברה היתה מורכבת. "זו היתה בעיה סופר קשה - איך אנחנו מעבירים מסר של חדשנות מול הוותק של סאיטקס בענף. איך מעבירים מסר ישראלי מול מסר בינלאומי, גדול וגלובאלי מול קטן וגמיש, עוצמה מול הסטארט-אפים.

"היינו צריכים לבצע אקט פורמאלי של הכרות ובניית תדמית שונה מזו של סאיטקס. הפתרון שנבחר היה קמפיין של הרמוניה של ניגודים שבנוי הפוך על הפוך".

החברה יצאה בשלב הראשון בקמפיין הטלוויזיה. קמפיין הפסלים אמור היה לעלות במקביל, אולם הוחלט לדחות את ההשקה, נוכח האירועים הקשים של החודש האחרון. מאז תחילת קמפיין אתר הדרושים נרשמו לאתר לדברי מלצר 10 אלפים כניסות, וגוייסו עשרות עובדים. "הצלחנו להפוך את התדמית של סאיטקס בשוק מחברה כבדה לחברה שהרבה יותר קל היום לגייס אליה עובדים".

מודי כידון, מנכ"ל גיתם, הסביר, כי רעיון הפינגווינים נולד כתוצאה מהצורך לצאת בקונספט פורץ דרך. המשרד התביית על כיוון אמנותי, ואימץ את מדיום הפיסול, כפי שהוא מיושם בערים כמו שיקגו (פסלי הפרות) או סינסנטי (פסלי החזירים). "החלטנו לעשות אותו דבר שעושות ערים בעולם, אולם הפעם כאמנות ממוסחרת".

הסיסמא "מכניסים חיים לצבע" בפראפרזה לאימרה "מכניסים צבע לחיים", רלוונטית לעולם התוכן שבו פועלת סאיטקס, ואת הקו הזה ממשיך גם קמפיין הפסלים. הפינגווינים, המזוהים בד"כ עם צבעי השחור לבן מופיעים בצבעוניות מלאה ומגוונת. הם יוצבו בשדרות מרכזיות של הערים (תל אביב, הרצליה, כפר סבא, רעננה, ראש העין) ובסמוך למרכזי היי-טק, בשילוב המסר: "באדיבות סאיטקס".