גורמים באוצר מבקשים לדחות את מיכרז הרכבת הקלה בירושלים עד סיום הליכיו הסטטוטוריים

גורמים במשרד האוצר דורשים לדחות את המיכרז הבינלאומי הסופי להקמת הרכבת הקלה בירושלים, המתוכננת בהשקעה של יותר ממיליארד שקל. כך נודע ל"גלובס". הגורמים טוענים, כי לא ייתכן לפרסם את המיכרז הבינלאומי לפני שהושלמו התהליכים הסטוטוריים לגבי תוואי הרכבת. לדברי המקורות, פרסום המיכרז באופן נמהר עלול לעורר בעתיד בעיות משפטיות ואחרות, שימנעו את הקמת הרכבת הקלה, הראשונה בארץ.

המועד המקורי לפרסום המיכרז הבינלאומי הוא ה-29 בחודש. בשלב זה אין בכוונת ועדת המיכרזים של הפרוייקט לדחות את המועד. גורמים במינהל הפרוייקט אומרים, כי אין הצדקה לעכב את המיכרז, ובקרוב תגובש החלטה מתוקנת בעניין ההליכים הסטטוטוריים, שתוגש לאישור משרד האוצר.

בעבר קיבלה ועדת המיכרזים של הפרוייקט החלטה הקושרת את פרסום המיכרז הסופי לסיום ההליך הסטטוטורי. בינתיים, הוחלט לבצע שינוי במנהרה שתעבור משער שכם לשער ספרא.

הוחלט, שהמנהרה תשמש לכלי רכב. במנהלת הפרוייקט מעריכים, כי השינוי הסטטוטורי יושלם בדצמבר השנה.

באחרונה דנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בהצעה להפקיד את התוכנית המתוקנת. הוחלט להפקידה בכפוף להשלמת תוכנית בניין עיר. לכן, לדעת ועדת המיכרזים של הפרוייקט, אין טעם לעכב את המיכרז.

בתוך כך נודע, כי הקבוצה בראשות החברה הגרמנית אד טרנז, הגישה בקשה לדחיית מועד המיכרז. הקבוצה טוענת, שעקב המצב הביטחוני יחששו היועצים הזרים של הקבוצה להגיע לארץ. אד טרנז מתמודדת במיכרז יחד עם סולל בונה ופי.בי.

ועדת המיכרזים דחתה את בקשת אד טרנז.

קבוצה אחרת המתמודדת במיכרז כוללת את חברת הענק הקנדית בומברדייה וכן את נכסים ובניין ואת קבוצת רקנאטי.

חברות אד טרנז ובומברדייה עומדות להתמזג. כתוצאה מכך אמורות שתי הקבוצות הנפרדות המתמודדות במיכרז להתמזג לקבוצה אחת. כך שבמיכרז יתמודדו חמש קבוצות ולא שש.

הקבוצות האחרות המתמודדות במיכרז הן: קבוצה המורכבת מג'ק אלסטום, פועלים השקעות, אלקו ואשטרום; קבוצה המורכבת מאנסלדו האיטלקית, אלול, א. דורי ומליבו; קבוצה המורכבת מסימנס, אפריקה ישראל ופויכטוונגר תעשיות; קבוצה המורכבת מדלק נדל"ן, דנקנר השקעות, ברן הנדסה, SNC הקנדית, CAF הספרדית ו-SSB הגרמנית.