ביטוח ישיר רוכשת את אישי ישיר במניות ומזומן ב-94.4 מיליון שקל

תשלם במזומן 50.6 מיליון שקל ותעניק לבעלי אישי ישיר מניות, אותן יוכלו למכור חזרה ב-43.8 מיליון שקל

חברות ביטוח ישיר ואישי ישיר הודיעו היום (ד') על מיזוג החברות, שהוא למעשה בליעת אישי ישיר בידי ביטוח ישיר.

ביטוח ישיר תשלם 12.25 מיליון דולר לבעלי המניות באישי ישיר (50.6 מיליון שקל) - המנכ"ל ג'ורג' חורש, טד רייטמן, בנק המזרחי וקבוצת יצוא בראשות זלמן שובל. בנוסף, תקצה ביטוח ישיר לאישי ישיר מניות המהוות 14.2% מהון המניות שלה.

כמו כן, נותנת ביטוח ישיר אופציה לבעלי המניות של אישי ישיר למכור לה בחזרה את המניות המוקצות במחיר כולל של 43.8 מיליון שקל, וזאת בשלוש מנות לאחר שנה, שנתיים ושלוש מיום הקצאתן. שווי ביטוח ישיר לצורך העיסקה נקבע ל-75 מיליון דולר, 13% מעל שווי השוק של החברה הבוקר. בשעות הצהריים נסחרה מניית ביטוח ישיר ללא שינוי. העיסקה כפופה לביצוע דיו דיליג'נס ולאישורם של המפקחת על הביטוח, ציפי סמט, והממונה על ההגבלים, דוד תדמור.

ביטוח ישיר היא חברת הביטוח הישיר הראשונה בארץ. החברה הוקמה בידי צור-שמיר שבשליטת מוקי שניידמן, המכהן כיו"ר החברה מאז 1994. במחצית הראשונה של השנה הגיע הרווח הנקי של החברה ל-11 מיליון שקל, ובידיה 7% מענף ביטוח הרכב הפרטי. הרווח המצטבר של החברה מאז הקמתה ועד סוף יוני השנה הוא 28.9 מיליון שקל.

ביטוח ישיר גם דיווחה היום על ירידה של 13% ברווח ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון השני, אשר הסתכם ב-4 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרוויחה החברה 15.7 מיליון שקל, ירידה של 2.5%.

פרמיות ודמים בביטוח כללי ברבעון השלישי הסתכמו ב-77.9 מיליון שקל, עלייה של 17%. בשלושת הרבעונים הראשונים עלו הפרמיות ב-13% ל-184.3 מיליון שקל.

הפרמיות בביטוח חיים הוכפלו ברבעון ל-2.9 מיליון שקל. בשלושת הרבעונים נרשמה בסעיף זה עלייה של 125% ל-7.8 מיליון שקל. אישי ישיר מחזיקה ב-3.5% משוק ביטוח הרכב הפרטי. הפסדיה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-3.3 מיליון שקל. מאז התחלת פעילותה, ברבעון הראשון של 1996, ועד סוף המחצית הראשונה של השנה, הסתכם ההפסד המצטבר של החברה ב-52.3 מיליון שקל.

מנכ"ל ביטוח ישיר, שי פוגל, אמר היום: "ההסכם הופך את ביטוח ישיר לגורם משמעותי בשוק הביטוח". שניידמן אמר, כי "המיזוג הוא דבר הגיוני לשתי החברות, והוא נותן להן יתרון גודל, דבר החשוב מאוד בענף הביטוח. גם השירות ללקוחות יהיה טוב יותר בגלל היתרונות הסינרגטיים של העיסקה".

מנכ"ל המזרחי השקעות, חברת ההשקעות הריאליות של בנק המזרחי, עודד אקסלרוד, אמר: "יש יתרון לגודל במיזוג של חברות קטנות בביטוח, המתקשות להגיע למיצוי ההצלחה". אקסלרוד אמר עוד, כי המכירה אינה נובעת מרצונו של בנק המזרחי לצאת מהשקעות ריאליות בתחום הביטוח, אלא מחשיבה שהעיסקה כדאית וטובה לחברות.