בן אליעזר לוחץ לזירוז פרוייקטים הקשורים לידידו היזם סמי מצלאווי

שר השיכון מקדם שני פרוייקטים, בהם היזם המוביל הוא ידידו סמי מצלאווי. בן- אליעזר: "המטרה שלי להסיר חסמים. כולם חברים שלי". מצלאווי: "אם רציתי שפואד יעזור לי, הייתי עושה זאת לפני 4 שנים"

ר השיכון, בנימין בן-אליעזר, מפעיל בשבועיים האחרונים לחצים על בכירים במערכות התכנון והתחבורה, כדי שיקדמו תוכניות של שני פרוייקטים גדולים של הפשרת קרקע חקלאית למגורים באיזור המרכז. היזם המוביל בשני הפרוייקטים הללו הוא סמי מצלאווי, ידידו של השר בן-אליעזר.

המדובר בפרוייקטים "נוה דורון" ליד רמלה ו"מגשימים" באיזור יהוד. נוה דורון הוא חלק מתוכנית רמלה-מערב. במתחם זה עשה מצלאווי עיסקת 727 עם מושב נוה דורון, כשחלקו בפרוייקט הוא 700 יח"ד. במגשימים, על הגבול המזרחי של יהוד, גם כן בעיסקת 727, חלקו של מצלאווי הוא 420 יח"ד.

שני הפרוייקטים אינם ביוזמת משרד השיכון, אלא מטופלים על ידי מינהל מקרקעי ישראל. חלק מהמעורבים הביעו תמיהה על הלחץ המיוחד שמפעיל בן-אליעזר דווקא בשני פרוייקטים אלה. במסגרת לחצים אלה, שהחלו יום אחרי הודעת ראש הממשלה בכנסת על הליכה לבחירות, פנה בן-אליעזר למתכננת מחוז המרכז במשרד הפנים, רננה ירדני-גולן, שהפרוייקטים הללו מצויים בתחום אחריותה, בדרישה לקדם את הטיפול בהם. כמו כן פנה בן-אליעזר למנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן, על מנת שזה יקדם את תכנון התחבורה בפרוייקטים אלה, בעיקר בפרוייקט מגשימים, בו יש חילוקי דעות בתחום התחבורה, לאור הכוונה להכין תוכנית מתאר כוללת לאיזור בקעת אונו.

ל"גלובס" נודע, כי בתחילת השבוע שעבר, ימים אחדים לאחר פנייתו הראשונה של בן-אליעזר לירדני-גולן ולסלמן, העבירה הוועדה המחוזית מרכז את תוכנית מגשימים באופן דחוף למועצה הארצית לתכנון ובנייה, עם המלצה לאשר את התוכנית.

במקביל, משרד השיכון התחייב להקדים את תשלום חלקו היחסי במסגרת מימון התכנון הכולל של בקעת אונו.

מנכ"ל משרד התחבורה סלמן הורה לפני ימים אחדים לבחון במהירות האפשרית את קידום תוכנית התחבורה בבקעת אונו, אפילו אם הדבר יהיה במסגרת של תכנון חלקי.

מימוש ההנחיה יאפשר זירוז ניכר בהוצאת היתרי הבנייה בפרוייקט מגשימים, עוד לפני השלמת תוכנית האב לתחבורה.

רננה ירדני-גולן סירבה להגיב. בן-ציון סלמן אומר: "אם יש דברים לא ענייניים - אני לא מכיר אותם, אבל אלה שני פרוייקטים שראוי לקדם אותם".

סמי מצלאווי, אחד הקבלנים הפעילים ביותר באיזור המרכז ומומחה בעיסקאות פינוי-בינוי, הסביר ל"גלובס", כי הפרוייקטים הללו תקועים כבר שנים אחדות בוועדות, ואומר:

"פואד נכנס לזה אולי כמלטש אחרון, וזה לא בגלל שהוא חבר של סמי מצלאווי, אלא כי הוא יודע שאפשר לזרוק מהר דירות לשוק באיזור המרכז.

"אני מקדם את הפרוייקטים כבר מ-95', כשפואד היה שר השיכון. אם רציתי שפואד יעזור לי, הייתי עושה זאת לפני 4 שנים, למה חיכיתי עד כמעט סוף הדרך?"

השר בן-אליעזר מסר בתגובה: "לא זו בלבד שדיברתי עם קבלנים, אלא דיברתי גם עם ראשי מועצות ועם הנהלת מינהל מקרקעי ישראל ועם משרדים אחרים, כי המטרה הראשית שלי היא להסיר חסמים ולבנות 50-45 אלף יחידות דיור לשנה כדי למנוע סחרור מחירים. כולם חברים שלי".