שרון הבטיח להאריך הפטור לגיוס תלמידי ישיבות; גדולי התורה פירסמו קריאה מסוייגת לתמיכה בשרון

שרון: אני לא חותם על הסכמים לפני הבחירות. מטה ברק: החיבוק בין שרון לחרדים יביא לנו קולות רבים, בעיקר בקרב העולים החדשים

אריאל שרון הבטיח לחרדים להאריך את הוראת השעה של הפטור לתלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל לתקופה נוספת של שמונה חודשים. כך נודע היום מבכירים בליכוד ובמפלגות החרדיות.

אומנם אריאל שרון הכחיש היום את הידיעות את הסכם עם המפלגות החרדיות, אבל בכירים בליכוד טוענים, כי הובטח לחרדים להאריך את הפטור לגיוס תלמידי ישיבות ובפרק זמן של שמונה חודשים לנסות להגיע לחוק מוסכם. בליכוד לא שללו את האפשרות ששרון אף יתמוך בנסיבות מסויימות בחוק טל.

שרון פירסם הודעה, בה הוא מדגיש שהוא לא חותם על הסכמים קואליציוניים עד לאחר הבחירות.

במטה אהוד ברק קיבלו בסיפוק את הידיעות על סיכום בין שרון לחרדים. ההערכות הן שהתקרבות בין שרון לחרדים תעניק לברק קולות רבים של חילוניים ועולים חדשים.

ח"כ יוסי שריד טען, כי בניגוד להודעות שרון, ידוע לו שהושג סיכום בין שרון למפלגות החרדיות על מתן פטור לגיוס תלמידי ישיבות.

בתוך כך, גדולי התורה האשכנזיים פירסמו היום קריאה לציבור החרדי להצביע עבור אריאל שרון. הקריאה פורסמה בעיתונים 'המודיע', ו'יתד נאמן'. עם זאת, נוסח הודעת התמיכה בשרון מתון יחסית, כאשר גדולי התורה מקפידים שלא לנקוב בשמו של שרון ואף אינם קובעים, כי ההצבעה היא "מצווה וחובה קדושה".

"על כן הוכרחנו לגלות דעתנו, כי בבחירות העתידיות לראשות הממשלה יש לבחור במועמד שיש לקוות שלא יתן ידו להרוס את מצב הדת בארץ הקודש ועל כל אחד ואחד להצביע עבור המועמד הנ"ל", נאמר בהודעת גדולי התורה.

אומנם היום הם לא הוציאו הודעות אישיות על תמיכתם בשרון, אך ההערכות הן שמחר צפויה הודעה נוספת עם שמו המפורש של שרון.

בימים האחרונים ניסו בכירים במטה שרון לשכנע את ראשי יהדות התורה לזרז את ההכרזה על תמיכה בשרון, אבל הכרזתם התעכבה, בעיקר בגלל זעמם על התנגדותו של שרון לפני כחצי שנה בהצבעה על אישור חוק טל.

ראשי מטה שרון ובראשם מנכ"ל הליכוד, אורי שני, נפגשו בימים האחרונים כמה פעמים עם ראשי יהדות התורה כדי לזכות בהכרזתם. נודע, כי באחת מהפגישות נכח גם אריאל שרון. בליכוד חששו מאחוזי הצבעה נמוכים במיגזר החרדי ולכן, הוחלט להשקיע מאמץ מיוחד בשכנוע גדולי התורה.

ח"כ מאיר פרוש טען, כי הכרזת התמיכה של הרבנים האשכנזיים במועמד לראשות הממשלה נעשית בסמיכות למועד הבחירות. הוא דחה את הטענה, כאילו מדובר בניסיון של החרדים ללחוץ על שרון, על מנת לזכות בהבטחות. עם זאת, הוא הודה, כי בשיחות עם בכירים בליכוד בימים האחרונים דרשו ראשי יהדות התורה לקבל הבהרות בעניין גיוס תלמידי הישיבות ולגבי עמדתו על הרפורמה החילונית של ברק.

ח"כ מהליכוד, אשר היה מעורב במו"מ עם החרדים, אמר לאתר האינטרנט YNET" כי הסיבה לדחיית הפטור לגיוס תלמידי ישיבות בכמה חודשים, נובעת מכוונתו של שרון להילחם בבעיות הבטחון ורק לאחר-מכן לטפל בנושאים פנימיים. הוא הדגיש, כי לא מדובר בכניעה לחרדים.

החרדים כבר החלו בקמפיין השלילי כנגד ברק. בסוף השבוע הופצו אלפי עותקים של עיתון המדמה את "היום שאחרי" נצחון ברק.

הרב עובדיה יוסף הזהיר אמש פעם נוספת את תומכי ש"ס מפני ברק. בדרשתו השבועית בבית הכנסת היאזדים, הוא הזהיר את תומכיו מהסתמכות על הסקרים ודרש מהם ללכת ולהצביע עבור שרון, כי "אם חס וחלילה לא יבחר שרון, אלא השני, אוי ואבוי מה שיהיה לנו. הוא ינקום בנו".

בהמשך דרשתו, הזכיר הרב עובדיה, כי השבת הבאה היא "שבת שירה" ואמר כי שבת שירה אלו ראשי התיבות "שרון יהיה ראש הממשלה".

במטה ברק טוענים, כי הודעת גדולי התורה באה בעקבות הבטחתו של שרון להאריך את הפטור לגיוס תלמידי ישיבות לצה"ל.