עלות כביש הבטון לטרון-נחשון - 25 מ' ש'

חברת שפיר הנדסה סיימה בימים אלה את סלילת המסלול הצפוני, מצומת לטרון לכיוון נחשון, בכביש הבטון הראשון בישראל. היקף הפרוייקט מוערך ב-25 מיליון שקל. הכביש יכלול ארבעה נתיבים לאורך כ-7 ק"מ. בשלב הראשון, בעוד כשלושה שבועות, יהיה הכביש דו-נתיבי, ועם סיום סלילת הנתיב הדרומי ייהפך לדו-מסלולי, עם ארבעה נתיבים.

ההחלטה לסלילת כביש בטון התקבלה בשל סוג הקרקע הבעייתי באזור. כבישי בטון עמידים לאורך זמן ומחייבים פחות עבודת תחזוקה מאשר כבישי האספלט, הסובלים מבלאי גבוה. בבניית כבישי הבטון משמשים חומרי גלם מקומיים, ועלותם נהפכה לחסכונית יותר נוכח עליית מחירי הדלקים בשנה האחרונה.

לצורך יציקת כמויות בטון גדולות באיכות גבוהה הקימה חברת שפיר מפעל בטון נייד סמוך לצומת לטרון. הסלילה מתבצעת באמצעות מכונה לפיזור בטון שהובאה מחו"ל, אשר מפזרת ומהדקת את החומר ויוצרת משטח בטון קשיח ואחיד.

עבודות הסלילה בכביש יבוצעו בשיתוף החברות הקבלניות פיליפ הולצמן ו-VDW מגרמניה. חלק ניכר מהכבישים הנבנים באירופה הם כבישי בטון, ובגרמניה כמחצית הכבישים הם כבישי בטון.