היום (ד') נחנך השלב הראשון של מחלף אשדוד, המאפשר נסיעה רצופה מצפון לדרום.
עלות השלב הראשון כ-140 מיליון שקל, מתוך עלות כלל המחלף, שתסתכם ב-250 מיליון
שקל. המחלף כולו ייפתח לתנועה באוקטובר 2001, כשמונה חודשים לפני המועד המתוכנן,
ויאפשר נסיעה רצופה לשני הכיוונים. השלב הראשון של המחלף מאפשר לתנועה לזרום
ללא רמזורים מתל אביב דרומה לכיוון אשקלון, ללא מעבר בצומת בני דרום. יתרת
התנועה, בעיקר בין אשדוד לגדרה, עוברת דרך צומת בני דרום, ומווסתת על ידי רמזור
שבו ניתנת עדיפות לתנועה הבאה ממזרח למערב, כלומר לכלי רכב הבאים מאיזור הדרום
לאיזור המרכז.
הפרוייקט תוכנן על ידי ג.א.ש וגיורא שילוני, ובוצע על ידי ביבי כבישים, דני
ואנונו, אשטרום, שגיא וסולל בונה, בניהול מחוז תל אביב והמרכז של מע"ץ.
בשלב הבא של העבודות יורחב המחלף לנסיעה מדרום לצפון, כך שתתאפשר נסיעה רציפה
בדרך מס' 4 מאשקלון צפונה לאשדוד ותל אביב, ללא צורך במעבר במפגש מסילת הברזל
וללא מעבר בצומת בני דרום.
בצומת בני דרום ומחלף אשדוד עוברים מדי יום כ-130 אלף כלי רכב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.