איי.אי.אס תעשיות אלקטרוניקה מאשרת את הפרסום ב"גלובס": מתנהלים מגעים לרכישת השליטה באר.אס.אל

השלמת העיסקה תיצור גוף שמחזור הכנסותיו, בתחומי האלקטרוניקה, יעמוד על כ-350 מיליון שקל ושבקופתו כ-120 מיליון שקל * רו"ח חיים גייר שולט באיי.אי.אס באמצעות חברת אומגה, שנפרדה מראובן אבלגון, המצטרף לקפיטל

חברת איי.אי.אס הודיעה היום לבורסה לני"ע כי החברה מנהלת מו"מ לרכישת השליטה בחברת אר.אס.אל אלקטרוניקה בע"מ מבעלי השליטה הנוכחיים, אברהם אופק וזאב דגני.

אתמול פורסם ב"גלובס" כי איי.אי.אס תעשיות אלקטרוניקה, שבשליטת רו"ח חיים גייר (באמצעות חברת אומגה ניו פרטנרס) מנהלת מגעים מתקדמים להשתלטות על חברת אר.אס.אל, הפועלת גם היא בתחום האלקטרוניקה.

אר.אס.אל נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-10 מיליון דולר - הנמוך מההון העצמי העומד לרשותה. על פי ההערכות, יהיה מחיר העיסקה גבוה במידה ניכרת משווי השוק. אר.אס.אל נשלטת ע"י אברהם אופק וזאב דגני, המחזיקים יחד 66% מההון.

פעילותה של אר.אס.אל סינרגטית חלקית לזו של איי.אי.אס, העוסקת במתן שירותי אחזקה למערכות אלקטרוניות וייצוג חברות בתחום האלקטרוניקה. אר.אס.אל עוסקת בפיתוח וייצור של מערכות ומוצרים אלקטרוניים מתוחכמים, המיועדים לשוק הצבאי והאזרחי. אם תושלם העיסקה, היא תיצור גוף, המעסיק כ-250 עובדים, שמחזור הכנסותיו המאוחד כ-350 מיליון שקל ושהיקף המזומנים שבקופתו כ-120 מיליון שקל. באיי.אי.אס הכחישו היום את דבר המו"מ.

מאז השלים גייר (37) את ההשתלטות על אומגה, בינואר השנה, שינתה החברה (לשעבר זלר אבלגון השקעות) את פניה, והיא מתמקדת כיום בביצוע השקעות בעסקים ריאליים, לצד פעילות של בנקאות השקעות בשוק ההון (בין היתר באמצעות הסכמי שיתוף פעולה עם בנק רוט קפיטל האמריקני ועם סוויס קפיטל גרופ השוויצרית).

הפסדי החברה בשנה החולפת הצטמקו מהותית לאחר מספר שנים קשות ועמדו על פחות ממיליון שקל, פועל יוצא של גידול בהכנסות מעמלות ודמי ניהול מחד, וקיטון בהפסדי חברות מוחזקות, מאידך.

חודשיים לאחר רכישת השליטה בחברה, הוביל אותה גייר לעיסקה מהותית ראשונה: הסכם לרכישת מניות השליטה במניות איי.אי.אס. אומגה שילמה 11 מיליון דולר (סכום שמומן ברובו בהלוואה מבנק הפועלים) וקיבלה לידיה 34.4% ממניות איי.אי.אס. כמו כן, קיבלו המוכרים, בני משפחת שפיץ, אופציות למכירת מניות נוספות לאומגה, המהוות כ-9% מההון.

איי.אי.אס עוסקת, כאמור, במתן שירותי אחזקה למערכות אלקטרוניות, ייצוג חברות בתחום האלקטרוניקה וכן פיתוח, ייצור ושיווק מאמני ירי. את שנת 2000 סיימה החברה עם הכנסות מעמלות של 61.4 מיליון שקל (המהוות כרבע מהמחזור שמגלגלת החברה) והפסד תפעולי של 24 מיליון שקל.

הסיבות להפסד התפעולי של איי.אי.אס נבעו מפעילותן של שתי חברות בנות: הראשונה - איי.אי.אס תחזוקה ואלקטרוניקה, סבלה אשתקד מתחרות החריפה הקיימת בענף, ומתמקדת כיום במתן שירותי תחזוקה לי.ב.מ. חברה זו נפרדה מ-20 עובדים אשתקד.

החברה-הבת השנייה - אינטראקטיב טריינינג, שפיתחה את מאמני הירי. בשנת 2000 הואטו תהליכי הפיתוח, בשל ירידה ניכרת במכירות של מאמני הירי ומחסור בכוח אדם טכני. לאור הירידה בפעילות, צומצמה ב-13 עובדים מצבת כוח האדם בחברה.

את השנה של איי.אי.אס "הצילה" מכירת מניות הסטרט-אפ קומבוקס לחברת הטלקומוניקציה האמריקנית טריון. איי.אי.אס, שהחזיקה 39% בקומבוקס, השכילה לממש את מניות טריון קודם לקריסתן בנאסד"ק, מימוש ממנו נבע לה רווח הון של 92 מיליון שקל. בקיזוז ההפסד מפעילות, רשמה החברה אשתקד רווח נקי של 35 מיליון שקל.

מדו"חות איי.אי.אס עולה עוד, כי אומגה ניו פרטנרס, שבאמצעותה השתלט גייר על החברה, תמכור לאיי.אי.אס את אחזקותיה בחברת סמיקום תעשיות (העוסקת גם היא בשיווק רכיבי אלקטרוניקה ומוצרים נוספים). אומגה מחזיקה 32% מסמיקום ותמורת מניותיה תשלם איי.אי.אס כ-11 מיליון שקל. מחיר זה גבוה ב-2.5 מיליון שקל מערכן המאזני של המניות בספרי אומגה ומשווי השוק שלהן.

עיסקת בעלי עניין נוספת העומדת על סדר היום של האסיפה הכללית באיי.אי.אס, היא מינויו של גייר כיו"ר החברה וקביעת שכרו החודשי על 60 אלף שקל, בתוספת הוצאות נלוות ותנאים סוציאליים. כמו כן יהיה זכאי גייר, שכבר קבע את מושבו במשרדי איי.אי.אס, ל"רכב מנהלים ראוי" והחזר הוצאות, וכן למענק שנתי של 5% מהרווח לפני מס. תקופת העסקתו של גייר תהיה לשנתיים ותוארך אוטומטית בשנתיים נוספות.