החדשות של ערוץ 1

להיטי פעוטות, חיים יבין וליל האירוויזיון - עדיין לא מרכיבים לוח שידורים

דווקא בזמנים קשים כאלה, כשערוץ 1 נדרש להתאים את עצמו לרוח החדשה שנושבת בענף, נראה כי הוא עדיין מתקשה לארוז לוח שידורים שיעמיד תחרות של ממש לערוצים אחרים. את התוכניות החדשות שמעלה הערוץ בימים אלה ניתן לראות כמקבץ אקראי, וקשה לזהות את החשיבה הפרוגרמטית שמאחוריו. כמה מהיוזמות הברוכות של הערוץ היו יכולות להכנס טוב יותר לתודעת הקהל אילול היו ממותגות יותר ומלוות במסגרת שיווקית ראויה, בדומה לפעילות השיווקית שמבצעים המתחרים. אולי אי הוודאות הפיננסית שמרחפת על הערוץ משפיעה על התוכן הלא ממוקד, ומתאפיינת בריצות למרחקים קצרים - ללא הגדרת יעדים.

אירוויזיון 2001. בשבת הקרובה, ישדר ערוץ 1 בשידור חי מקופנהאגן את תחרות האירוויזיון. לפני הטקס, ישודר סרט על ההכנות לתחרות ועל מועדוני מעריצים של הז'אנר. בנוסף, יארח יואב גינאי פאנל אורחים ושופטים באולפן, שינסו להמר על השיר המנצח. בין האורחים: בנות פסיה, לינור אברג'ל, אסף אשתר, שרון אלימלך, יובל כספין, קלרה חורי וניקי גודשטיין.

התחרות תועבר גם ברדיו 88 FM על ידי יובל גנור ואלון אמיר, ש"יתרגמו" את המתרחש על המסך.

יורשי הטלטאביז. שתי עונות ראשונות של הסדרה "טוויניז" לגיל הרך (6-4) מבית BBC עולות בימים אלה. הסדרה הנחשבת לממשיכת דרכה של ה"טלטאביז" (המשודרת גם היא בערוץ 1 מדי יום) נוצרה בסוף 1999 והגיעה בינואר 2000 לראש טבלת תוכניות הילדים והנוער בבריטניה. בימים אלה מפיקה ה-BBC את העונה השלישית.

חיים יבין בין מהפך למהפך. עוד עולה בערוץ 1 סדרה חדשה בשם "בין המהפכים" בעריכתם של חיים יבין וישראל וינר. הסדרה, תכלול 5 פרקים שיסקרו את מערכות הבחירות השונות מאז ה"מהפך" ב-1977. הסרט הראשון בסדרה "שחר של יום חדש", יעסוק בסיפורו האישי של רה"מ לשעבר אהוד ברק. באנשים שהלכו אתו, באנשים שנטשו אותו, ובמהלכים והסיבות שהוביל לכשלונו בבחירות האחרונות. הסרט השני "אצבע על ההדק", יתאר את האלימות במערכות הבחירות ויעסוק בכהנא, במחתרת היהודית, ברצח אמיל גרינצוויג ובנושאים נוספים. הסרט השלישי "נאש קונטרול" יתמקד בעלייה הרוסית ובהשפעתה על מערכות הבחירות בישראל. הסרט הרביעי "אבנים בדרך לשלום" יעסוק בהסכמי אוסלו ובמהפכים בין האינתיפאדות, ברצח רבין וביורשיו פרס, נתניהו וברק. הסרט החמישי והאחרון "שרון יביא שלום" מתאר את המציאות העכשווית מאז עלה אריק שרון לשלטון.

סרטי חובבים. בשבוע הבא, יחל ערוץ 1 לשדר רצועה שבועית של סרטי חובבים שנבחרו מתוך סרטים שהשתתפו בתחרות השנייה שקיים לסרטי חובבים. במסגרת הרצועה, אותה ינחה השחקן אלון נוימן ("של מי השורה הזאת", "מיומנה"), יוקרנו מדי שבת ב- 22:00 12 סרטים. התחרות תימשך כחודשיים ובסופה יבחרו הצופים בעזרת טלמסר, בשלושת הסרטים הטובים ביותר.

הפרס הראשון לסרט הזוכה יהיה 50 אלף שקל, הפרס השני 25 אלף שקל, והפרס השלישי - 10,000 שקל.