כתבת "ידיעות אחרונות" טוענת שפוטרה בשל הריונה

לטענת קורן, נראה כי חברת ידיעות "מנצלת את מעמדה כמעביד חזק החולש על רשת עיתונים מרכזית בעלת עוצמה, תוך שהיא מעמידה את עצמה מעל לחוק ומתעלמת לא רק מפניות המבקשת ובא כוחה אלא גם מהוראות ומפניות משרד העבודה ומקביעת החוק עצמו"

עיתונאית ב"ידיעות אחרונות", גאיה קורן, הגישה לבית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב בקשה לצו מניעה נגד פיטוריה, בטענה כי פיטוריה היו מחמת הריונה. קורן טוענת, באמצעות עו"ד יעל דולב, כי העיתון פיטר אותה בעת היותה בהיריון ובשל הריונה והתעלם מהוראת ראש ענף העסקת נשים בהיריון במשרד העבודה, לעיתון, להוסיף ולהעסיקה.

לטענת קורן, נראה כי חברת ידיעות "מנצלת את מעמדה כמעביד חזק החולש על רשת עיתונים מרכזית בעלת עוצמה, תוך שהיא מעמידה את עצמה מעל לחוק ומתעלמת לא רק מפניות המבקשת ובא כוחה אלא גם מהוראות ומפניות משרד העבודה ומקביעת החוק עצמו".

קורן עובדת ב"ידיעות" זה שמונה וחצי שנים כפרילנסארית. לטענתה, העיתון מרוצה מעבודתה ולא הייתה לו סיבה עניינית לפטרה. בתקופה האחרונה, לטענתה, תכננה להרות ואף שיתפה בתוכניותיה את הממונים עליה ואת עמיתיה, כך שהדבר היה ברור וידוע במקום העבודה.

לטענתה, בהיותה בחודש השני להריונה קיבלה מכתב פיטורים, ובמקביל הורה העיתון לעורכים הממונים עליה שלא לקבל ממנה עוד כתבות לפרסום לאחר תאריך הפיטורים. כתוצאה מכך, לטענתה, נפגעו תנאי עבודתה כבר בחודש העבודה האחרון, פרויקטים שעליהם עבדה נלקחו ממנה והיא לא קיבלה פרויקטים חדשים.

לטענתה, במקביל לפיטוריה פיטר העיתון עובדים נוספים, אולם אין לה ספק שהעיתון בחר לפטר אותה דווקא בשל היותה אישה, תוכניותיה להרות והריונה בפועל. לטענתה, מבין העובדים האחרים שפוטרו - ארבעה מהם בעלי ותק של פחות משנה, והעובד היחיד הוותיק שפוטר מלבדם, הפך באחרונה לאב, מה שהשפיע על ההחלטה לפטרו.

לטענתה, העיתון מפלה לרעה הורים ונשים הרות ובוחר לפטרם משיקולים זרים ופסולים. לטענתה, איש מהממונים עליה לא היה מוכן לשמוע את טיעוניה, ומשלא נענו פניותיה, פנתה למשרד העבודה, וזה שלח הוראה האוסרת על העיתון לפטרה, אולם העיתון התעלם מהוראה זו.

עוד היא טוענת, כי למרות הגדרתה כפרילאנסרית, אין בכך כדי לגרוע ממעמדה כעובדת, שכן היא עובדת באופן קבוע ובלעדי עבור "ידיעות", יושבת במשרדי העיתון ונדרשת להגיע לעבודה מדי יום.

טרם הוגש כתב הגנה.