ענף בתי הקולנוע בארה"ב שרוי כידוע בקשיים עקב עודפי בנייה. רק בקיץ הקרוב
צפויים להתפנות 1,000-1,500 אולמות נוספים. הרשתות בענף מכריזות על פשיטות
רגל בזו אחר זו ובעלי הנכסים עצמם, מחפשים אחר שוכרים אלטרנטיביים שאינם מהססים
להסב את האולמות הנטושים לחנויות ואפילו בתי ספר.
כמה יזמים החליטו שהאלטרנטיבה האידאלית היא דווקא בתי קולנוע... כן, בתי קולנוע.
מדובר במתכונת הסינמה גריל או בפשטות בית קולנוע-מסעדה. המתכונת הזו צוברת
לה פופולריות הן בקרב היזמים והן בקרב הצופים. בעלי הנכסים שנותרים עם פילים
לבנים, שמחים לשתף פעולה. בכל זאת אין מדובר בהשקעה זולה. עלות הסבת אולם קולנוע
שגרתי לסינמה גריל נעה בין 500 אלף דולר למיליון דולר, וכרוכה בעקירת המושבים
והתקנת שולחנות וכורסאות נוחות.
כל זה אגב מצמצם את מספר המושבים באולם המשודרג, במחצית. חברת סינמה גריל שעומדת
מאחורי היוזמה הזו, מוכרת כרטיסי קולנוע ב-6-7.5 דולר, והצופים יכולים להזמין
לאחר מכן מזון ומשקאות, כולל אלכוהול, מהתפריט, 15-30 דקות לפני תחילת ההקרנה.
סינמה גריל היא בעצם חטיבה של .Restaurant Entertainment Group Inc המתמחה
בשדרוג אולמות קולנוע ישנים. החברה לקחה על עצמה חוזי שכירות של 25 תיאטראות
זנוחים, ומנהלת מו"מ על 100 נוספים בקליפורניה פלורידה ג'ורג'יה וטקסס. בסך
הכל מקווים שם לחלוש על רשת שתמנה בתוך שנתיים 250 אולמות, שחלקם גם יימסר
לזכיינים.
להערכת החברה, כל בית קולנוע כזה יניב הכנסות בשיעור של 12-15 דולר ממכירת
מזון ומשקאות, בהשוואה ל-2-2.5 דולר ממכירת קולה ופופקורן בבתי הקולנוע המסורתיים.
בנישה הזו פעילים יזמים נוספים כמו, למשל, .Leirum Corp המתמחה דווקא במועדונים
ומופעי תיאטרון. החברה השקיעה 10 מיליון דולר ברכישת והסבת בית קולנוע גדול
בסן פרנסיסקו, לאולם תיאטרון שיציג מחזות אוף ברודווי, כשייפתח בסתיו. החברה
גם בוחנת הסבת בתי קולנוע נוספים ברחבי ארה"ב. לא נפקד מקומם של מועדוני בריאות
וכושר. הגישה הנוחה ושפע החנייה המריצו את רשת .Hour Fitness Inc-24 להתמקם
בקומפלקס בתי קולנוע נטוש בקניון בקליפורניה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.